اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هاآرتص: سیا برای توجیه قانونی شکنجه‌ها از رأی دیوان عالی اسرائیل استفاده کرده است

روزنامه صهیونیستی هاآرتص می‌گوید که وکلای «سیا» برای قانونی جلوه دادن روش‌های شکنجه مظنونی تروریستی، از آرای عمومی دیوان عالی رژیم صهیونیستی استفاده کرده‌اند.

هاآرتص: سیا برای توجیه قانونی شکنجه‌ها از رأی دیوان عالی اسرائیل استفاده کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی هاآرتص می‌گوید که وکلای «سیا» برای قانونی جلوه دادن روش‌های شکنجه مظنونی تروریستی، از آرای عمومی دیوان عالی رژیم صهیونیستی استفاده کرده‌اند.

در گزارش بیش از 6000 صفحه‌ای که سنای آمریکا امروز از شکنجه‌های سازمان سیا در دوران بوش منتشر کرده، آمده است که برخی از افسران این سازمان اطلاعاتی، در ماه نوامبر سال 2001 به این فکر افتادند که شکنجه‌های اعمال شده بر علیه مظنونین به همکاری با القاعده، را از نظر قانونی توجیه کنند.

این افراد برای رسیدن به مقصود خود از «نمونه اسرائیلی» استفاده کردند؛ «نمونه اسرائیلی» به رأی کمیسیون «لندوی» و متعاقب آن، رأی دیوان عالی اسرائیل اشاره دارد که بر اساس آن شکنجه غیرقانونی است ولی «اگر مأموران نیاز فوری به اطلاعاتی داشتند که می‌توانست از یک تهدید قریب‌الوقوع جلوگیری کند، می‌توانند از فشار فیزیکی متعادل استفاده کنند.»

در گزارشی که امروز سنا منتشر کرد، مشخص شد که مأموران سیا برای اعتراف گرفتن از مظنونین، علاوه بر اعمال فشارهای فیزیکی بسیار بالا و حتی غیراخلاقی، در مواردی مظنونین را به کشته شدن مادر و یا فرزندان تهدید می‌کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول