اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

بررسی پرونده صندوق کرکس آرژانتین در اجلاس ایبرو آمریکا

وزیر امور خارجه آرژانتین اعلام کرد که طی بیست‌وچهارمین اجلاس ایبرو آمریکا در مکزیک مباحثی از جمله پرونده صندوق کرکس این کشور نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بررسی پرونده صندوق کرکس آرژانتین در اجلاس ایبرو آمریکا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ته‌لام»، «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه آرژانتین طی سخنانی پیش از آغاز روز دوم بیست‌وچهارمین اجلاس کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آمریکای لاتین و کارائیب (ایبرو آمریکا)  در شهر «وراکروز» واقع در مکزیک اعلام کرد که طی نشست فوق به مسائلی از جمله پرونده صندوق کرکس نیز رسیدگی خواهد شد.

از دیگر مسائل مورد بحث در این اجلاس می‌توان به اتمام تحریم‌های اقتصادی کوبا، مذاکرات صلح دولت کلمبیا با نیروهای مسلح انقلابی فارک، ایجاد سیستمی به نام داوری خصوصی برای حل اختلافات میان شرکت‌ها و همچنین برنامه‌ای برای ترویج پویایی آکادمیک میان کشورهای عضو اشاره کرد.

این اجلاس هم اکنون (8 و 9 دسامبر) با حضور وزرای امور خارجه کشورهای عضو در مکزیک در حال برگزاری می‌باشد.

این نشست به صورت سالانه با حضور مقامات دولتی کشورهایی از جمله آندورا، آرژانتین، بولیوی، برزیل، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، شیلی، اکوادور، السالوادور، اسپانیا، گواتمالا، گینه استوایی، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، پرتغال، پورتوریکو، جمهوری دومینیکن، اروگوئه و ونزوئلا در این منطقه برگزار می‌شود.

علاوه بر این، کلمبیا نیز میزبان بیست و پنجمین اجلاس ایبرو آمریکا خواهد بود که در سال 2016 برگزار می‌شود و به این ترتیب اجلاس سالانه اتحادیه اروپا و آمریکای لاتین و کارائیب را نیز افتتاح خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول