اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
نگاهی به جاذبه‌های آسیای مرکزی/۳۶

«آستانه» گران‌ترین و «بیشکک» ارزان‌ترین شهرهای آسیای مرکزی

بر اساس نظرسنجی یک مرکز تحقیقاتی در روسیه، پایتخت‌های قزاقستان و قرقیزستان به ترتیب عناوین گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرها در حوزه اقامت گردشگران در میان کشورهای عضو جامعه همسود را بدست آوردند.

«آستانه» گران‌ترین و «بیشکک» ارزان‌ترین شهرهای آسیای مرکزی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در تاشکند، به نقل از سایت گازیتا، شهر «تاشکند» پایتخت ازبکستان از لحاظ مسافرت و نظر سنجی گردشگران روسی، در بین 10 شهر محبوب‌ کشورهای مستقل مشترک المنافع در مقام هشتم قرار گرفته است.

در آخرین بررسی یک مرکز تحقیقاتی حوزه روسیه، محبوب‌ترین کشورها و شهرهای کشورهای مستقل مشترک المنافع که شهروندان روسیه در سال 2014 میلادی به ان کشورها بیشتر مسافرت کرده‌اند، مشخص می‌کند که پایتخت ازبکستان از لحاظ مسافرت گردشگران روسیه در بین 10 شهر محبوب کشورهای مستقل مشترک المنافع در مقام هشتم قرار گرفته است.

بر این اساس، شهرهای «مینسک»، «کیف» و «آلماتی» به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

پس از آنها شهرهای «باکو»، «ایروان»، «آستانه»، «کیشینف»، «تاشکند»، «بیشکک» و «برست» در بین 10 شهر محبوب قرار گرفته‌اند.

اگر گرجستان در ترکیب کشورهای مستقل مشترک المنافع قرار می‌گرفت، «تفلیس» پایتخت گرجستان پنجمین شهر محبوب گردشگری برای گردشگران روسیه می‌شد.

این رده بندی اوکتاگو.رو، بر اساس آمار رزرو هتل‌ها توسط شهروندان روسیه در کشورهای مستقل مشترک المنافع در سال 2014 میلادی صورت گرفته است.

شهر آستانه پایتخت قزاقستان از لحاظ هزینه اقامت عنوان گرانترین شهر در بین کشورهای مستقل مشترک المنافع و بیشکک پایتخت قرقیزستان عنوان ارزانترین شهر را کسب کرده است.  نرخ اقامت در آستانه به طور متوسط معادل 194 دلار برای یک روز و در بیشکک معادل 69 دلار برای یک روز است.

آمار اوکتاگو.رو نشان می‌دهد که در سال 2014 میلادی، 32 درصد شهروندان روسیه به بلاروس، 21 درصد‌ به اوکراین، 17 درصد به قزاقستان، 9 درصد به ارمنستان، 8 درصد به آذربایجان، 7 درصد به مولداوی، 4 درصد به ازبکستان و 2 درصد به قرقیزستان سفر کرده‌اند.

شهروندان روسیه طولانی‌ترین مسافرت خودرا در بین کشورهای مستقل مشترک المنافع به شهر باکو پایتخت آذربایجان به طور متوسط 5 روز و کوتاه‌ترین سفر خود را به مینیسک  پایتخت فرهنگی بلاروس به مدت یک و نیم روز انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول