اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهمئی:

بخش کشاورزی بهمئی نیاز به توجه ویژه دارد

فرماندار بهمئی گفت: بخش کشاورزی بهمئی نیاز به توجه ویژه دارد.

بخش کشاورزی بهمئی نیاز به توجه ویژه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، عصر امروز شورای کشاورزی بهمئی با حضور فرماندار، رئیس جهاد کشاورزی بهمئی و دیگر اعضا در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی بهمئی تشکیل شد.

فرماندار بهمئی نیز در این نشست گفت: باید برای توسعه و اقتصاد کشور و به تبع آن شهرستان بهمئی به بخش کشاورزی توجه ویژه‌ای شود.

فرماندار بهمئی ادامه داد: در این زمینه تلاش شود که کشاورزان در بحث بذر مشکلی نداشته باشند که البته بر اساس گزارشات ارائه شده از سوی جهاد کشاورزی در این زمینه کشاورزان بهمئی مشکلی ندارند.

دلشاد در خصوص نظارت بر وسایل و تجهیزات از جمله تراکتور و دستگاه‌های که کار کشت را به عهده دارند، گفت: با لحاظ کردن همه شرایط زمین‌های کشاورزی در بحث قیمت‌گذاری نیز نرخ مناسبی در نظر گرفته شود که در این زمینه نیز طرفین با مشکلی مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه در بحث قیمت‌گذاری‌ها دور بودن از مرکز استان و یا ناهموار بودن زمین کشاورزی بهانه قرار داده نشود، گفت: جهاد کشاورزی شهرستان و اداره تعزیرات در این بخش نیز نظارت ویژه‌ای داشته باشند و با افراد متخلف برخورد شود.

این مسئول همچنین در خصوص بیمه کشاورزی اظهار داشت: باید اطلاع‌رسانی مناسبی در این خصوص صورت گیرد، چرا که اگر کشاورز بداند محصولش بیمه است با امنیت بهتری به کار کشاورزی خود ادامه می‌دهد که این نیز می‌طلبد از سوی دستگاه متولی حمایت‌های لازم صورت گیرد.

وی همچنین خطاب به رئیس بانک کشاورزی بهمئی گفت: تسهیلات لازم جهت رشد و تولید در بخش کشاورزی به کشاورزانی که به جد دنبال کار کشاورزی هستند و انجام می‌دهند پرداخت شود.

فاضل رامشی نیز در این نشست گفت: امسال در بخش کشاورزی قریب به 50 تن بذر گواهی شده و مادری بین کشاورزان بهمئی توزیع شد.

رئیس اداره تعاون روستایی بهمئی در خصوص توزیع کود بین کشاورزان اظهار کرد: هم اکنون 400 تن کود اوره و 100 تن کود سوپر فسفات در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

وی در زمینه خرید تضمینی غلات گفت: در سال زراعی گذشته در بهمئی 600 تن گندم و 100 تن جو از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد که با تدابیری که امسال صورت خواهد گرفت پیش‌بینی می‌شود امسال خرید تضمینی در سطح شهرستان افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

بهرام ضامنی رئیس بانک کشاورزی بهمئی نیز در این نشست گفت: بانک کشاورزی بهمئی به کشاورزان واجد شرایط که نیازمند تسهیلات جهت کشت غلات هستند، تسهیلات پرداخت می‌کند.

انتهای پیام/82018/ق30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول