اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی:

پروانه شکار پرنده در خراسان جنوبی صادر نمی‌شود

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی گفت: در سال جاری، فروش پروانه شکار پرنده در سطح استان صادر نمی‌شود.

پروانه شکار پرنده در خراسان جنوبی صادر نمی‌شود

پرویز آرامنش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: فروش پروانه شکار پرنده شکاری هر ساله از آذرماه آغاز و تا نیمه اسفند نیز ادامه دارد و شکارچیان مجاز، در این فصل برای دریافت پروانه شکار به ادارات محیط زیست مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در سال جاری به سبب شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی و نیز سایر بیماری‌های مشترک و همچنین بنا به درخواست سازمان دامپزشکی کشور، فروش پروانه شکار پرنده در سطح استان خراسان جنوبی منتفی و به شکارچیان اجازه شکار داده نمی‌شود.

رهاسازی 45 قطعه هوبره در خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی تصریح کرد: شکارچیان مجاز هرساله با اخذ پروانه، اقدام به شکار پرندگانی نظیر کبک، تیهو و باقرقره و نیز پرندگان آبزی مانند اردک، مرغابی و چنگر در زمان و همچنین محدوده مشخص می‌کنند که در سال جاری با هدف پیشگیری از بیماری‌های مشترک، فروش پروانه شکار پرنده در خراسان جنوبی انجام نمی‌شود.

آرامنش با اشاره به اینکه خراسان جنوبی از تنوع زیستی و گونه‌های شاخص بسیار زیادی در مناطق حفاظت شده برخوردار است، یادآور شد: گونه‌های جانوری نظیر یوزپلنگ، پلنگ، هوبره، زاغ بور، قوچ و میش از جمله گونه‌های شاخص خراسان جنوبی است که در سه پناهگاه حیات وحش و چهار منطقه حفاظت شده زیست می‌کنند.

وی مساحت مناطق تحت مدیریت محیط زیست خراسان جنوبی را حدود 2 میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: این مساحت بیش از 3.14 درصد از خاک خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان جنوبی که برای رهاسازی 21 قطعه هوبره و هشت پرنده شکاری در مناطق حفاظت شده شهرستان فردوس به این شهرستان سفر کرده بود، افزود: از مجموع محموله کشف شده در استان سیستان و بلوچستان، تعداد 45 قطعه هوبره و 21 پرنده شکاری به رهاسازی در مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی اختصاص یافت.

آرامنش تصریح کرد: پرندگان اختصاص‌یافته به محیط زیست خراسان جنوبی در چهار شهرستان فردوس، قاین، نهبندان و خوسف رهاسازی و تعداد 21 قطعه هوبره و هشت پرنده شکاری نیز در دو منطقه حفاظت شده مظفری و پناهگاه حیات وحش رباط شور فردوس رهاسازی شدند.

وی با اشاره به مشاهده یوزپلنگ ایرانی در منطقه نایبند طبس، یادآور شد: یک تیم هشت نفره برای قرار دادن تعداد 35 دوربین تله‌ای در منطقه نایبند طبس به استان خراسان جنوبی سفر می‌کنند تا با تله‌گذاری، اینگونه ارزشمند را شناسایی و مستندسازی کنند.

انتهای پیام/69007/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول