اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

سیف:

ساخت دکل‌های حفاری نمونه بارز توان داخلی کشور است

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ساخت دکل‌های حفاری نمونه بارز توان داخلی دانشمندان کشور است که عده‌ای این موضوع را نفی می‌کنند.

ساخت دکل‌های حفاری نمونه بارز توان داخلی کشور است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمد‌سعید سیف دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در میزگرد تخصصی فناوری‌های دریایی در حاشیه شانزدهمین همایش صنایع دریایی کشور در بندر‌عباس گفت: در 16 سال گذشته فرصت خوبی بوده است تا کشتی‌سازان و استفاده‌کنندگان از کشتی متوجه شوند که کشتی بی‌کیفیت در بازار اخیر جایی ندارد و باید زمان ساخت کشتی به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی افزود: اگر در این مدت کشتی‌سازان ما در تحویل کشتی‌ها مشکلاتی داشته‌اند به دلیل شرایط تحریم بوده است اما دلیل نمی‌شود از قدرت و توان داخلی غافل شویم.

سیف با بیان اینکه نمونه بارز قدرت داخلی، ساخت دکل‌های حفاری است، اظهار داشت: از 20 سال پیش تاکنون توانایی ساخت دکل‌های حفاری را داشتیم اما عده‌ای این موضوع را نهی می‌کنند.

وی اضافه کرد: آنچه امروز اهمیت دارد توجه سه‌جانبه کشتی‌سازان، استفاده‌کنندگان از محصولات دریایی و دولت به توان داخلی است، اگر دو طرف کشتی‌سازان و استفاده‌کنندگان از کشتی با یکدیگر تعامل سازنده ایجاد کنند دولت هم برای حضور در این عرصه و حمایت از این دو جنبه تشویق می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول