اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار علی‎آبادکتول:

ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی زمینه اشتغالزایی را افزایش می‎دهد

فرماندار شهرستان علی‎آباد کتول گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی می‎توان زمینه اشتغالزایی را بیش از پیش افزایش داد.

ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی زمینه اشتغالزایی را افزایش می‎دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد تجری ظهر امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: علی‎آباد کتول قابلیت خوبی در بخش کشاورزی دارد که با توسعه صنایع تبدیلی این بخش می‎توان به رونق اقتصادی و اشتغالزایی جامعه کمک کرد.

وی با بیان اینکه حدود 41 هزار هکتار زمین کشاورزی در علی‎آبادکتول قابلیت کشت دارد، تصریح کرد: بیش از 72 نوع محصول در این شهرستان تولید می‎شود و به عنوان یکی از قطب‎های کشاورزی به شمار می‎رود.

فرماندار علی‎آباد کتول برخورداری از نیروگاه یک‎هزار و 400 مگاواتی این شهرستان را یک قابلیت بزرگ خواند و افزود: بیش از 60 صنعت در شهرک و نواحی صنعتی شهرستان علی‎آبادکتول مستقر است که از لحاظ اشتغالزایی و درآمدزایی بااهمیت شناخته می‎شود.

تجری با بیان اینکه علی‎آباد کتول در کشت و تولید توتون مقام اول را در کشور داراست، یادآور شد: سالانه 100 هزار تن گندم در علی‎آبادکتول تولید می‎شود که نقش مهمی در اقتصاد ایفا می‎کند.

وی بیان کرد: شهرستان علی‎آبادکتول چهار کارخانه پنبه پاک‎کنی دارد که دو کارخانه فاقد کارایی هستند و دو کارخانه پنبه فعال است.

مردم اشتیاق زیادی برای سفر رئیس‎جمهور دارند

فرماندار علی‎آباد کتول ادامه داد: نگاه دولت به سمت کشاورزی است و صنایع تبدیلی به سمت کشاورزی پیش می‎رود تا زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

تجری توسعه صنایع دستی را در رونق اقتصادی و اشتغالزایی مهم خواند و گفت: با ادارات فنی و حرفه‎ای و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هماهنگی لازم صورت گرفته است تا آموزش‎هایی در این زمینه در سطح خانواده‎ها در روستاها انجام و منجر به رونق معیشت مردم شود.

وی از آمادگی کامل مردم شهرستان علی‎آبادکتول در استقبال از رئیس‎جمهور و هیئت همراه خبر داد و بیان کرد: از روز پنج‎شنبه که حضور رئیس‎جمهور به گلستان قطعی شد همه اقوام مختلف با شور و شوق زیادی از این سفر استقبال کردند و ستاد مردمی در این راستا تشکیل شده است.

فرماندار علی‎آبادکتول با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش مهمان این شهرستان می‎شود، خاطرنشان کرد: ساعت 13 روز سه‎شنبه استقبال از وزیر را در گلزار شهدا خواهیم داشت و ساعت 14 ایشان در مصلی نماز جمعه با مردم علی‎آبادکتول به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

تجری در پایان گفت: با توجه به اینکه حضور رئیس‎جمهور از طریق تمام سیستم‎های اطلاع‎رسانی دنیا مخابره می‎شود حضور پرشور مردم در این مراسم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/83001/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول