اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

دومین جلسه کارگروه بیست‌وسومین اجلاس نماز برگزار شد

دومین جلسه کارگروه مرکزی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

دومین جلسه کارگروه بیست‌وسومین اجلاس نماز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، دومین جلسه کارگروه مرکزی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز به میزبانی کمیته علمی و پژوهشی اجلاس بیست و سوم نماز و با حضور نمایندگانی از نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط در  سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام علی دارابی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بیش از 800 مقاله به دبیرخانه کمیته علمی و پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز وصول شده، ‌همچنین کارگروه‌های داوری و بررسی مقالات در کمیته فوق هم تشکیل شده است.

جانشین کمیته علمی و پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز افزود: دبیرخانه این کمیته همچنان تا دهم آذر ماه پذیرای آثار ارزشمند اندیشمندان، فرهیختگان، پژوهشگران و صاحبان اندیشه و قلم پیرامون موضوعات پنجاه و یک گانه فراخوان مقالات بیست و سومین اجلاس سراسری نماز است.

دارابی با اشاره به برگزاری دو اجلاس منطقه‌ای نماز در استان‌های اردبیل و تهران از برنامه‌ریزی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های کردستان، هرمزگان و فارس برای تشکیل سه اجلاس منطقه‌ای دیگر تا نیمه آذر ماه خبر داد و بیان داشت: آنچه از کارگروه‌های استانی دریافت و احصاء شده است مباحثی نظیر مشکلات نمازخانه‌های بین راهی، بهداشت نمازخانه‌ها، عدم توجه به ساختار و معماری مساجد جهت ورود معلولان و جانبازان به مساجد، ترغیب نوجوانان و جوانان به مساجد و نمازهای فردی و جماعت، توجه به احکام نماز و برخی دیگر از مسایل در حوزه موانع بوده است و امیدواریم با مجموعه بررسی‌ها و ارائه راهکارها بستر مناسبی ایجاد شود.

در ادامه سیدعلیرضا فروغی مسئول کارگروه علمی و تحقیقات میدانی کمیته علمی و پژوهشی بیست و سومین اجلاس سراسری نماز گفت: ارائه پژوهشی درباره میزان دینداری و تقید ایرانیان به مناسک دینی شامل مناسک فردی و اجتماعی، اعتقادات دینی، رفتارهای دینی واجب، شرکت در مراسم دینی جمعی، رفتارهای دینی مستحبی، ارزش‌های اخلاقی، احساسات، تجربه‌ها و علقه‌های دینی، در ادوار مختلف، بر لزوم اتکاء بر داده‌ها، آمار و ارقام تحلیلی و مستند در برنامه‌ریزی‌های کلان فرهنگی احساس می‌شود.

*چهارمین اجلاس منطقه‌ای نماز در استان هرمزگان

چهارمین اجلاس منطقه‌ای نماز با موضوعاتی نظیر نماز، انسجام اجتماعی و تعالی فرهنگی؛ نماز، تحکیم بنیان خانواده و تعالی فرهنگی و نماز، سبک زندگی و تعالی فرهنگی مطرح می‌شود که نمایندگان استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و کرمان با محوریت استان هرمزگان در دوازدهم آذر ماه جاری در بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول