اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات استقلال‌طلبی هزاران یمنی در «عدن»

هزاران نفر از طرفداران جنبش اعتراضی جنوب یمن در «عدن» در حال تظاهرات هستند و بر ضرورت استقلال از شمال این کشور تاکید دارند.

تظاهرات استقلال‌طلبی هزاران یمنی در «عدن»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز 30 نوامبر مصادف با آخرین روز ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی جنبش اعتراضی جنوب یمن برای جدایی از شمال این کشور، هزاران جنوبی در «عدن» تظاهرات استقلال به پا کردند.

جنبش اعتراضی جنوب یمن که چندی پیش با صدور بیانیه‌ای 30 نوامبر (9 آذر) را زمان جدایی و استقلال جنوب یمن از شمال آن اعلام کرده بود، بار دیگر بر این مسئله تاکید کرد و از تدوین یک طرح امنیتی و نظامی و اجرای آن پس از پایان ضرب‌الاجل تعیین شده، خبر داده بود.(جزئیات بیشتر)

سرتیپ «مصعب الصوفی» مدیر امنیتی شهر عدن گفت که نیروهای امنیتی این شهر، طرحی کامل برای دفاع از موسسات دولتی و هرگونه تجاوز احتمالی به این نهادها در دست دارند. اما از آنجا که این تظاهرات مسالمت آمیز است، تدابیر لازم برای حفظ امنیت معترضان نیز اندیشیده شده است. زیرا حق تظاهرات و بیان نظر به طور مسالمت آمیز برای همه طرف‌های سیاسی در یمن محفوظ است.

پایگاه خبری «عدن الغد» نوشت که از صبح امروز، ده‌ها هزار نفر از مردم جنوب یمن خود را به میدان «العروض» در شهر «خور مکسر» واقع در استان «عدن» که از 14 اکتبر گذشته میدان تحصن هزاران یمنی خواستار استقلال از شمال بوده، رسانده‌اند و تاکنون شمار تحصن کنندگان به صدها هزار نفر رسیده است و انتظار می‌رود این شمار تا ساعت 15 امروز افزایش یابد.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول