اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آموزش و پرورش فومن:

نقش آموزش در کاهش مخاطرات زلزله در مدارس موثر است

رئیس اداره آموزش و پرورش فومن، نقش آموزش و مانور در کاهش مخاطرات زلزله را در مدارس مهم دانست.

نقش آموزش در کاهش مخاطرات زلزله در مدارس موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از فومن، قربان قربانی بعد از ظهر امروز در شانزدهمین مانور زلزله که در هنرستان شهید خلیل حیدری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در این مانور پس از اعلام وقوع یک زلزله فرضی، نحوه پناه‌گیری مناسب و خروج از محل‌های پرخطر و قرار‌گیری در محل‌های کم خطر و رعایت اصل آرامش در بین افراد در هنگام وقوع زلزله به صورت مانور آموزش داده و تمرین شد.

وی ادامه داد: قبل از برگزاری مانور امداد و نجات در زلزله، مربیان امداد جمعیت هلال احمر فومن آموزش‌های کلیدی و اصولی را برای دانش‌آموزان شرح دادند.

رئیس اداره آموزش و پرورش فومن، تعریف زلزله، نحوه پناه‌گیری، ارائه کمک‌های اولیه و چگونگی حمل مصدوم و... را از جمله مواردی عنوان کرد که برای دانش‌آموزان تشریح داده شد.

وی گفت: مانور زلزله هر ساله در هشتم آذر ماه با هدف کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله با ارتقای فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی اجرا می‌شود.

قربانی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله، افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در برابر زلزله و دیگر پدیده‌های طبیعی در سطح مدارس کل کشور با حضور دانش‌آموزان، سازمان آتش‌نشانی و جمعیت هلال احمر و اورژانس را از دیگر اهداف مانور مذکور ذکر کرد.

وی نقش آموزش و مانور در کاهش مخاطرات زلزله در مدارس را مهم دانست.

انتهای پیام/2300/ط20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول