اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
سیمبر در گفت‌وگو با فارس:

کاربردهای انرژی هسته‌ای در زندگی روزمره مردم تحت‌الشعاع نگاه امنیتی قرار گرفته است

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه تکنولوژی هسته‌ای رهاوردی برای پیشبرد زندگی روزمره مردم است، گفت: انرژی هسته‌ای کاربرد بسیاری در زندگی روزمره مردم دارد ولی تحت‌الشعاع نگاه امنیتی و نظامی قرار گرفته است.

کاربردهای انرژی هسته‌ای در زندگی روزمره مردم تحت‌الشعاع نگاه امنیتی قرار گرفته است

رضا سیمبر عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه نگاه به انرژی هسته‌ای نگاهی دوگانه است، گفت: انرژی هسته‌ای کاربردهای بسیاری در زندگی روزمره مردم دارد که می‌تواند رهاوردی برای پیشبرد زندگی روزمره باشد ولی متاسفانه عملکرد آمریکا در دهه 40 که اولین بار از این انرژی برای مسائل نظامی استفاده کرد نگاه امنیتی و نظامی را بر انرژی هسته‌ای حاکم کرده است.

وی افزود: در حال حاضر انرژی هسته‌ای با تمام کاربردهایی که در زندگی معمول مردم دارد تحت پوشش مسائل امنیتی قرار گرفته و قدرت‌های هسته‌ای جهان نیز سعی دارند این نگاه را دنبال کنند تا قدرت هسته‌ای خود را از دست ندهند زیرا آنها به دنبال انحصار کلوپ هسته‌ای هستند.

سیمبر ادامه داد: سیاست غلط قدرت‌های هسته‌ای این است که کاربردهای روزمره انرژی هسته‌ای را نیز تحت‌الشعاع مسائل امنیتی قرار دهند تا دیگران به این تکنولوژی دست نیابند.

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان افزود: انرژی هسته‌ای در مسائل پزشکی، بهداشتی و کشاورزی کاربرد دارد و نگرش به استفاده از این انرژی کاملا علمی است.

وی اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته صنعتی از انرژی هسته‌ای به صورت گسترده در پزشکی استفاده می‌شود و همچنین تکنیک‌های هسته‌ای در حوزه دامپزشکی موارد مصرفی چون تشخیص و درمان بیماریهای دامی، تولیدمثل دام، اصلاح نژاد و دام، تغذیه، بهداشت و ایمن سازی محصولات دامی و خوراک دام نیز نقش دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول