اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

روزنامه «لاخورنادا»:

«مکزیک» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد

روزنامه مکزیکی «لاخورنادا» در گزارشی ضمن ابراز نارضایتی خود از اشغال سرزمین فلسطین به دست رژیم غاصب صهیونیستی نوشت که دولت مکزیک باید از این پس فلسطین را به عنوان کشوری مستقل و آزاد به رسمیت بشناسد.

«مکزیک» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین، روزنامه مکزیکی «لاخورنادا» در گزارشی تحت عنوان «مکزیک، فلسطین را به رسمیت بشناسد»، ضمن ابراز نارضایتی خود از اشغال سرزمین فلسطینیان به دست رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کرد که دولت مکزیک باید از این پس فلسطین را به عنوان کشوری مستقل و آزاد به رسمیت بشناسد.

این گزارش به شرح زیر می‌باشد.

به گفته تحلیلگران هیچ دلیل موجهی وجود ندارد که به رسمیت شناختن فلسطین به تعویق افتاده و جنایات رژیم اسرائیل روز به روز در تصرف خانه‌ها و زمین‌های فلسطین ادامه داشته باشد.

به رسمیت شناخته شدن فلسطین در بین کشورهای جهان حاکی از اهمیت نقش برجسته آن در عرصه بین‌المللی می‌باشد.

هر انسانی در هر کجای کره زمین دارای حقوق اساسی است که با معرفی فلسطین به عنوان یک کشور مردمان آن می‌توانند به این حقوق دست پیدا کنند.

دولت‌های جهان نیز با به رسمیت شناختن فلسطین می‌توانند به احیای حقوق فلسطینیان کمک کنند.

با مرور جنایات ناجوانمردانه سربازان رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و مخالفت این رژیم، با استقلال یافتن آن‌ها باید اظهار تأسف کرد.

در این رابطه می‌توان به پیام «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و اسپانیا نیز اشاره کرد که طی آن موافقت با استقلال فلسطین اشتباهی بزرگ و سنگین اعلام شده است.

اگر بخواهیم از نقض تمامی قوانین همزیستی بین‌المللی در جهان چشم‌پوشی کنیم کاملا واضح است که درگیری و اختلاف چندین ساله اسرائیل و فلسطین به دلیل تفاوت بسیار آن‌ها در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی است که باعث پدید آمدن چنین شکاف بزرگی شده است، حال به رسمیت شناختن فلسطین می‌تواند کمکی برای رفع این مشکل و احیای حقوق مردمان بی‌گناه آن باشد.

تلاش رژیم اسرائیل برای قراردادن مانع بر سر این امر در جهان نشان‌دهنده تمایل مقامات آن برای ادامه روند اشغال و محاصره زمین‌های فلسطینیان، سلب مالکیت ارضی و غارت منابع طبیعی این منطقه و همچنین استثمار نیروی کار مردمان آن است.

اشغال سرزمین‌های فلسطینی تا جایی پیش رفته است که نیروهای اسرائیلی در کمال بی‌رحمی و ناعدالتی از ورود هرگونه تجهیزات امدادی و نیروهای کمکی به این ناحیه جلوگیری کرده و به کشتار زنان و کودکان بی‌گناه همچنان ادامه می‌دهند.

در 30 اکتبر سال جاری (8 آبان)، سوئد نخستین کشور اتحادیه اروپا بود که پیشنهاد به رسمیت شناخته شدن فلسطین را در این سازمان ارائه داده و خواستار بررسی آن شد.

تاکنون 135 کشور در جهان فلسطین را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت می‌شناسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول