اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

پورمعین در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

نهادهای مسئول تحقق سبک زندگی قرآنی/ خانواده مهم‌ترین نهاد

رئیس جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به تهاجم فرهنگی و جذب جوانان به فرهنگ نادرست غرب، گفت: نهادهای مسئول در این زمینه به خصوص خانواده‌ها به عنوان مهم‌ترین نهاد، باید به وظایف خود در تحقق زندگی قرآنی عمل کنند.

نهادهای مسئول تحقق سبک زندگی قرآنی/ خانواده مهم‌ترین نهاد

«محمدرضا پورمعین» رئیس جمعیت قرآنی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه حیات طیبه و سبک زندگی مورد نظر مقام معظم رهبری فرهنگ و سبک زندگی قرآنی و ترویج آن در جامعه است، اظهار داشت: قرآن کتاب زندگی و راهنمای زندگی بشر است که در آن هر آنچه که انسان را به هدایت و سعادت سوق می‌دهد از چگونه نگاه کردن و آشامیدن، انتخاب صحیح در زندگی، اهمیت احترام به والدین و سایر امور آمده است.

نخستین نهاد مؤثر در ترویج سبک زندگی قرآنی

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به صورت مستقیم و غیرمستقیم به ما درس زندگی می‌دهد، ادامه داد: برای بهره‌برداری از قرآن کریم باید نسبت به دستورات الهی به شناخت کاملی برسیم که این امر با یادگیری خواندن و سپس فهم و تدبر در آیات الهی و در نهایت عمل به آنها محقق می‌شود.

پورمعین با بیان اینکه برای داشتن سبک زندگی قرآنی باید ابتدا خودمان به مفاهیم الهی عمل کنیم، گفت: خانواده نقش مؤثری در تربیت افراد دارد بنابراین اگر خانواده‌ای قرآنی داشته باشیم، می‌توانیم فرهنگ قرآنی را نه تنها در خانواده بلکه در جامعه نیز گسترش دهیم که در این رابطه والدین می‌توانند با عملکردی مطابق با دستورات قرآن، رفتار و گفتار قرآنی سایر اعضای خانواده را نیز تضمین کنند.

توجه به آموزش غیرمستقیم/ افرادی که در تربیت افراد نقش دارند

وی با اشاره به اینکه پس از خانواده، دستگاه و نهادهایی که مستقیم با نوجوانان و جوانان در ارتباط هستند می‌توانند در ترویج سبک زندگی قرآنی موفق عمل کنند، افزود: مدارس، مساجد و رسانه‌ها در افکار و رفتار مردم تأثیرگذاری بسیاری دارند بنابراین باید مؤلفه‌های قرآنی بودن را شناخته و به آنها عمل کنند تا در آینده نه تنها رفتار و گفتار بلکه عملکرد فردی و اجتماعی جوانان اصلاح شود و به سوی جامعه دینی حرکت کنیم.

پورمعین با بیان اینکه افرادی که ما در طول روز با آنها در ارتباط هستیم حتی راننده تاکسی هم می‌تواند در رفتارهای جامعه نقش داشته باشد، گفت: روحانیون، مسئولان، هنرمندان و افرادی که برای جوانان به عنوان الگو هستند باید به گونه‌ای رفتار کنند که سایر افراد دچار گمراهی نشوند به همین جهت آموزش غیرمستقیم سبک زندگی که در جایگاه مهمی قرار دارد نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان است.

وی ادامه داد: متأسفانه با نفوذ فرهنگ بیگانه الگوهای برخی جوانان نیز غربی شده است به طوری که این فرهنگ نادرست نه تنها در پوشش بلکه در رفتارهای آنها نیز دیده می‌شود بنابراین مسئولان موظف هستند با معرفی الگوهای سبک زندگی قرآنی و دینی این فرهنگ نادرست را اصلاح کنند.

سیره ائمه اطهار(ع) را تبیین کنیم

پورمعین با اشاره به اینکه اهتمام افراد برای اجرای مفاهیم دینی نیز نقش مؤثری در باور به ترویج سبک زندگی قرآنی دارد، گفت: افراد باید خودشان نیز حس نیاز به داشتن فرهنگ اسلامی و قرآنی را در وجودشان ایجاد کنند تا بتوانند با مطالعه زندگی و سیره ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین راه درست را برگزینند و در مسیر هدایت قرار گیرند همچنین نسبت به آمیخته شدن با اخلاق حسنه و کسب مهارت سبک زندگی قرآنی اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول