اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هاآرتص: اسرائیل و مصر عاملان تاخیر در بازسازی غزه هستند

یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد به دلیل چندین عامل از جمله موانع اداری اعمال ‌شده از طرف اسرائیل و ادامه بستن گذرگاه رفح، طرح بازسازی غزه تا چند سال آینده اجرایی نخواهد شد.

هاآرتص: اسرائیل و مصر عاملان تاخیر در بازسازی غزه هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی نوشت که طرح بازسازی غزه علیرغم رسیدن بودجه لازم ، تا چند سال آینده اجرایی نمی‌شود و دلیل آن موانع اداری اسرائیلی، ادامه بستن گذرگاه رفح توسط مصر به علاوه عدم اجازه ورود مصالح بازسازی از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» توسط رژیم صهیونیستی است.

در ادامه این گزارش آمده است که مصر از 24 اکتبر و در پی عملیات تعدادی شبه نطامی در صحرای سینا که منجر به کشته شدن 30 سرباز مصری شد ، گذرگاه رفح را بسته است (جزئیات بیشتر: اینجا، اینجا، اینجا) و عملیات بازسازی همچنان متوقف است.

هاآرتص سپس می‎افزاید: اسرائیل 40 کامیون سیمان و 600 کامیون مواد دیگر وارد کرده است و این در حالی است که برآوردها حاکی از آن است که غزه برای بازسازی نیاز به ورود روزانه 6 تن سیمان دارد.

بر اساس این گزارش اگرچه مرحله اول بازسازی غزه به رژیم صهیونیستی ارتباطی ندارد اما در واقعیت این رژیم به شدت بر آن نظارت می‌کند. علاوه بر نظارت بر مصالح ساختمانی ، تجهیزات سنگین برا بازسازی از قبیل بلدزرها و غیره نیز کنترل خواهند شد و بر روی آنها «GPS» نصب می‌‌‌شود تا این اطمینان حاصل شود که برای حفر تونل به کار گرفته نمی‌شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول