اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران:

70 درصد تجهیزات کارخانه طلای زره‌شوران تکاب با کمک دانش بومی است

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: 70 درصد تجهیزات به‌کار رفته در کارخانه طلای زره‌شوران تکاب با کمک دانش بومی بوده است.

70 درصد تجهیزات کارخانه طلای زره‌شوران تکاب با کمک دانش بومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، مهدی کرباسیان ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از کارخانه طلای زره‌شوران تکاب که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این کارخانه میزان ذخیره طلای این کارخانه به 200 تن افزایش پیدا می‌کند.

وی این مجتمع بزرگ تولیدی را نخستین کارخانه بومی بزرگ مقیاس جهان با روشی منحصربه‌فرد در تولید طلا اعلام کرد و افزود: روش به‌کار گرفته شده در فرآوری طلا در این مجتمع با روش شیمیایی انجام می‌شود که این روش توسط یک شرکت ایرانی ابداع و به ثبت رسیده است.

کرباسیان با بیان این مطلب تصریح کرد: بهره‌گیری از روش فرآوری ایرانی، موجب صرفه‌جویی در هزینه و اجرای طرح با یک سوم قیمت معمول در روش‌های مطرح دنیا شده است.

این مسئول این کارخانه را در حال حاضر بزرگ‌ترین مجتمع فرآوری طلای خاورمیانه عنوان کرد و افزود: 70 درصد تجهیزات به‌کار گرفته شده در این واحد تولیدی در داخل کشور و توسط متخصصان بومی تهیه شده است.

معاون وزیر تجارت، صنعت و معدن با اشاره به اینکه عملیات اکتشاف در این معدن در سال 76 آغاز شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک میزان ذخیره طلای این معدن به 200 تن افزایش پیدا کند.

کرباسیان با اشاره به اتمام مطالعات طرح توسعه این مجتمع ظرف دو ماه آینده، اذعان داشت: با اجرای طرح توسعه این کارخانه، ظرفیت کارخانه طلای زره‌شوران به دو برابر افزایش پیدا کند.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از مجریان و مدیران این واحد تولیدی و نیز مجری ایرانی طرح ابداع شده در این کارخانه با اهدای لوحی تقدیر شد.

انتهای پیام/61006/ن30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول