اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سفیر رژیم صهیونیستی در امان:

ملک‌ عبدالله دوم میانجی‌گری کلیدی در منطقه است

بعد از برگزاری نشست‌ سه جانبه پادشاه اردن، وزیر خارجه آمریکا و نخست‌وزیر اسرائیل، سفیر رژیم صهیونیستی در امان، ملک عبدالله دوم را میانجی‌گری حیاتی در منطقه توصیف کرد.

ملک‌ عبدالله دوم میانجی‌گری کلیدی در منطقه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دانیل نوو» ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن را به عنوان میانجی‌گر حیاتی در منطقه توصیف کرد. 

به نقل از روزنامه «جروزالم‌پست»، دانیل نوو بعد از دیدار سه‌ جانبه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «ملک عبدالله» و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در «امان» پایتخت اردن درباره ناآرامی‌های اخیر در بیت‌المقدس گفت: «اسرائیل اهمیت ملک عبدالله به عنوان قیوم مکان‌های مقدس در بیت‌المقدس را درک می‌کند. ما هرگز منکر این موضوع نبوده‌ایم، بلکه برعکس کوشیده‌ایم این مسئله را شفاف سازیم و تا حد ممکن همکاری کنیم». به گفته وی، ملک عبدالله دوم در اردن و همین طور در جهان دارای اهمیت است و وقتی آشوب به پا می‌شود، به شدت انتقاد می‌کند.

بعد از نشست سه‌جانبه شب گذشته، جان کری خواستار بازگشت آرامش به بیت‌المقدس پیش از برگزاری مذاکرات صلح شد و  گفت، مکانیسمی برای پایان دادن به خشونت‌ها در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی به وجود آمده است.

پیش از این نشست، پادشاه اردن و جان کری پنجشنبه نشستی دوجانبه در امان داشتند و درباره تحولات منطقه گفت‌و‌گو کردند. «ملک عبدالله دوم» در این دیدار بر اهمیت نقش آمریکا در فراهم کردن «شرایط مناسب» برای از سرگیری مذاکرات سازش بین فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

نشست سه جانبه همچنین ساعاتی پس از دیدار کری با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی برگزار شد. عباس که روز چهارشنبه وارد اردن شد با پادشاه آن کشور دیدار کرد. پادشاه اردن در آن دیدار، وحشیگری ها و اقدامات تحریک آمیز اسراییل را در بیت المقدس و بویژه در صحن مسجد الاقصی به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول