اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

ثبت‌نام قریب به 2300 قاری قرآن در مسابقه «تلاوت» از حفظ

ثبت‌نام دومین دوره مسابقات «تلاوت» از 10 شهریورماه تا اواسط مهرماه از طریق سایت تلاوت صورت گرفت که در این مدت قریب به 2300 قاری قرآن آمادگی خود را برای رقابت در رشته تلاوت قرآن از حفظ اعلام کردند.

ثبت‌نام قریب به 2300 قاری قرآن در مسابقه «تلاوت» از حفظ

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، پس از مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و ترویج تلاوت‌های معناگرا، سازمان دارالقرآن از سال گذشته اقدام به برگزاری مسابقات «تلاوت» با رویکرد توسعه تلاوت‌های مفهومی و تشویق قاریان به حفظ قرآن کریم کرد.

ثبت‌نام در دومین دوره مسابقات قرآنی «تلاوت» امسال همزمان با آغاز ثبت‌نام سومین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» از دهم شهریورماه در رشته‌های قرائت به روش تحقیق، حفظ کل و حفظ 15 جزء قرآن کریم در دو رده سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال آغاز شد و اواسط مهرماه به پایان رسید.

بر اساس آیین‌نامه تدوین‌ شده برای شرکت در مسابقات بزرگ قرآنی «تلاوت» کسانی که در رشته قرائت تحقیق شرکت می‌کنند باید قطعات مورد نظر خود را از حفظ تلاوت کنند.

«مسعود وادی‌پور» سرپرست اداره ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به تعداد متقاضیان شرکت در دومین دوره مسابقات «تلاوت» گفت: در این دوره از مسابقات «تلاوت» 4 هزار و 836 نفر در زمان تعیین شده از طریق سایت تلاوت اقدام به ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه دومین دوره مسابقات تلاوت در رشته‌های حفظ کل، حفظ 15 جزء، تلاوت تحقیق برگزار می‌شود، ادامه داد: در این دوره از مسابقات «تلاوت» رشته حفظ 15 جزء قرآن کریم نیز افزوده شده است تا از این طریق تنوع مسابقات قرآنی بیشتر شود.

وادی‌پور با اشاره به تعداد متقاضیان شرکت در مسابقات «تلاوت» به تفکیک رشته، گفت: در رشته‌های قرائت 2 هزار و 282 نفر، حفظ کل 845 نفر، حفظ 15 جزء یک‌هزار و 709 نفر ثبت‌نام کردند.

سرپرست اداره ارتباطات سازمان دارالقرآن به هدف برگزاری و طرح‌ریزی این مسابقات اشاره کرد و افزود: تحقق مطالبات رهبری مبنی بر درک معانی آیات و القای آن با استفاده از الحان مناسب به مخاطب مهم‌ترین هدف مسابقات «تلاوت» است که امیدواریم با تشویق قاریان به ارائه تلاوت‌های معناگرا گامی در جهت تحقق این مطالبه رهبری برداشته باشیم.

به گزارش فارس، مسابقات «تلاوت» در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود که مرحله استانی آن هم‌زمان با مرحله استانی مسابقات «تسنیم» چهارم و پنجم دی‌ماه و مرحله کشوری آن اواخر بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول