اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

روسیه و پرو روابط تجاری خود را افزایش می‌دهند

دولت‌های روسیه و پرو قصد دارند روابط تجاری خود را در سال‌های آینده افزایش دهند.

روسیه و پرو روابط تجاری خود را افزایش می‌دهند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو ‌دل اورینوکو»، دولت‌های روسیه و پرو اعلام کردند قصد دارند طی سال‌های آتی میزان گردش تجاری بین خود را 2 برابر کنند و آن را به میزان تقریبی یک میلیارد دلار برسانند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طی دیدار رسمی «اویانتا هومالا» همتای پرویی خود از «مسکو» پایتخت روسیه اعلام کرد که طی 5 سال اخیر، حجم مبادلات تجاری بین 2 کشور به میزان 2 برابر و نیم افزایش یافته است.

«پوتین» در این خصوص خاطرنشان کرد: لازم است ساختار روابط تجاری را از لحاظ کیفی بهبود بخشیم و جریان‌های سرمایه‌گذاری را افزایش دهیم.

طبق گزارش انجمن صادرکنندگان پرو، صادرات این کشور به روسیه در سال 2013 به میزانی بالغ بر 151 میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با سال 2012، حدود 71 درصد افزایش داشته است. 

علاوه بر این، مبادله تجاری بین هر 2 کشور در سال 2013 نیز به میزان 726 میلیون دلار رسید.

در این زمینه رئیس‌جمهور روسیه یادآور شد که کمیسیون بین دولتی روسیه-پرو، پروژه‌های مهم و بلند مدتی را در حوزه صنعت، معدن، خودروسازی و حمل و نقل هوایی و ریلی راه‌اندازی کرده است.

وی تصریح کرد که دیدار «هومالا» از روسیه منجر به ایجاد انگیزه‌هایی جدید در راستای گسترش روابط 2 جانبه خواهد شد و این امر به روندهای همکاری که این کشور اوراسیایی با آمریکای لاتین دارد کمک شایانی خواهد کرد.

«پوتین» همچنین تاکید کرد: روسیه همیشه به زندگی و تاریخ آمریکای لاتین علاقه‌مند بوده است.

رئیس‌جمهور پرو ضمن مهم توصیف کردن دیدار خود از روسیه افزود: دیدار من از روسیه بیانگر تمایل دولت و کشورم نسبت به تقویت و توسعه روابط دوستی و همکاری بین هر 2 ملت است.

«هومالا» در ادامه اذعان داشت که این شرایط موجب تشویق اقدام به اتحاد و یکپارچگی منطقه‌ای می‌شود.

پرو و روسیه روابط دیرینه‌‌ای با یکدیگر دارند و هم‌اکنون طول مدت این روابط به 45 سال می‌رسد.

رهبران روسیه و پرو در پایان مذاکرات خود چند توافقنامه همکاری، از جمله در زمینه تحقق توافقات مربوط به تشکیل کمیته بین دولتی در زمینه توسعه روابط اقتصادی-بازرگانی، همکاری‌های علمی-فنی و همچنین ماهیگیری امضا کردند.

علاوه بر این یادداشت تفاهمی در زمینه همکاری 2 کشور برای حفظ محیط زیست و تبادل توریسم امضاء شد. چند سند همکاری در زمینه مبارزه مشترک با قاچاق مواد مخدر، جنایات سازمان یافته فرا منطقه‌ای و توسعه مبادلات بازرگانی نیز با حضور روسای‌جمهوری دو کشور بین مقامات دولتی امضا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول