اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

جزایر مالویناس بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی را در جهان داراست

اعطای اختیارات قانونی ویژه از سوی دولت انگلیس به جزایر مالویناس منجر به رشد اقتصادی در این جزایر شده به گونه‌ای که بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی را در جهان به خود اختصاص داده است.

جزایر مالویناس بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی را در جهان داراست

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، پس از اختیارات قانونی ویژه‌ای که از سوی دولت انگلیس در سال 1985 به جزایر مالویناس اعطا گردید درآمد این جزایر افزایش یافت و امروزه 10 برابر بیشتر از آرژانتین می‌باشد.

با توجه به اطلاعاتی که به تازگی از سوی دولت جزایر مالویناس منتشر شده، مقامات محلی اعلام کردند که این جزایر بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی را در جهان دارا می‌باشند و عمده ثروت آن‌ها  از طریق اکتشافات نفتی و ماهیگیری به دست می‌آید؛ رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند که تولید ناخالص داخلی این جزیره در طول 5 سال گذشته رشد 11 درصدی داشته است.

جزایر مالویناس در جنوب شرقی آرژانتین واقع شده و توسط انگلیس پس از وقوع جنگی بین 2 کشور از 32 سال پیش به اشغال درآمده است.

در سال 1985 دولت انگلیس اختیارات قانونی ویژه‌ای را به جزایر مالویناس اعطا کرد که باعث شد در اقتصاد این جزایر تغییر و تحول ایجاد شود و رشد تولید ناخالص داخلی از 8 میلیون دلار به 60 میلیون دلار در سال 1986 برسد.

تقریبا 70 درصد از درآمد دولت مالویناس از طریق بهره‌برداری و اکتشاف نفت به دست می‌آید.

سرانه تولید ناخالص داخلی جزایر مالویناس در سال 2012  برابر با 317 میلیارد دلار بود که 10 برابر بیشتر از آرژانتین بوده است.

در کل 34 درصد از تولید ناخالص داخلی این جزایر از طریق ماهیگیری و 25 درصد از صنعت نفت ایجاد می‌شود.

هفته گذشته، «دانیل فیلموس» دبیر مسائل مربوط به جزایر مالویناس در وزارت امور خارجه آرژانتین در طول سفر خود به لندن اعلام کرد: صنعت نفت این جزایر می‌تواند باعث وقوع فاجعه‌ای مانند آنچه در خلیج مکزیک در سال 2010 رخ داد، گردد.

به گزارش فارس، جزایر مالویناس نزدیک به 2 قرن است که منشأ جنگ و درگیری بین آرژانتین و انگلیس می‌باشد؛ جنگی که در سال 1982 بر سر این جزایر رخ داد به کشته شدن 650 نظامی آرژانتینی و 255 نظامی انگلیسی انجامید.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول