اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده فلسطینی: بستن کامل ۲ گذرگاه مهم غزه، تشدید محاصره است

رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره در واکنش به اعلام بسته شدن ۲ گذرگاه مهم غزه گفت: اسرائیل با این کار ایستادگی مردم غزه را که در نتیجه محاصره در رنج هستند، هدف گرفته است.

نماینده فلسطینی: بستن کامل ۲ گذرگاه مهم غزه، تشدید محاصره است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جمال الخضری» نماینده فلسطینی و رئیس کمیته مردمی مقابله با محاصره اعلام کرد که بسته شدن کامل 2 گذرگاه اصلی غزه توسط رژیم صهیونیستی محاصره غزه را به شدت افزایش می‌دهد.

بنا به گزارش وبگاه خبری «هلا فلسطین»، رژیم صهیونیستی شنبه شب (دیروز) اعلام کرد که دو گذرگاه «کرم ابوسالم» و «ایزر یا بیت‌حانون» را به صورت کامل خواهد بست. الخضری در ادامه گفت: این 2 گذرگاه ویژه کالا و ورود و خروج افراد بوده‌اند و از زمان محاصره غزه در 7 سال پیش به صورت جزئی کار می‌کرده‌اند و اسرائیل زمان باز و یا بسته بودن آن را مشخص می‌کرده است و فقط گاهی به دلایل امنیتی کاملا بسته بوده‌اند.

جمال الخضری افزود: بستن گذرگاه‌ها مجازاتی دسته‌جمعی است و جابه‌جا شدن مردم فلسطین و عبور و مرور کالا را غیرممکن می‌کند و این برخلاف قوانین بین‌المللی است. اسرائیل به عنوان یک عنصر اشغالگر وظیفه دارد عبور و مرور شهروندان و ورود نیازهای انسانی را فراهم کند.

وی در ادامه گفته که بستن این 2 گذرگاه یک میلیون و 800 هزار شهروند در نوار غزه را هدف قرار می‌گیرد و محاصره را تشدید می‌کند و ایستادگی مردم غزه را هدف قرار گرفته است. با این کار بر درد و رنج بی شمار مردم غزه در نتیجه محاصره شدید افزوده خواهد شد.

الخضری افزود: این تصمیم خطرناک اسرائیلی پس از گام‌هایی مانند بستن مسجدالاقصی و تجاوز و شهرک‌سازی در قدس و کرانه باختری است و اسرائیل تمام مردم فلسطین را هدف قرار گرفته است تا اراده آنها در رسیدن به اهداف خود را سست کند.

وی در پایان از سازمان ملل و دیگر سازمان‌های حقوقی خواست با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی گذرگاه‌ها باز شود عملیات ورود مصالح برای بازسازی غزه آغاز و نیازهای ضروری مردم تامین شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول