اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه تالش:

قیام عاشورا نجات‌دهنده دین از انحراف شد

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه تالش گفت: قیام عاشورای حسینی (ع) دین را از انحراف نجات داد.

قیام عاشورا نجات‌دهنده دین از انحراف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، حجت‌الاسلام سید محمد مهدی‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم شیرخوارگان حسینی این شهرستان قیام امام حسین (ع) را نجات‌دهنده دین از انحراف دانست.

وی با بیان اینکه فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در همه حال مانع کج‌روی و انحراف در دین مبین اسلام می‌شود، اظهار کرد: هدف والای قیام عاشورا احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه تالش به اهمیت اشاعه فرهنگ عاشورا برای مقابله با دین ستیزان اشاره کرد و افزود: دوستداران اهل بیت (ع) با الگو گرفتن از رفتار شهدای دشت کربلا می‌توانند در ترویج فرهنگ عاشورا نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه در برهه‌ای که استکبار برای منحرف کردن اسلام تلاش زیادی می‌کند باید فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) بیشتر گسترش یابد، تصریح کرد: شور و شعور حسینی عزاداران راهکاری برای گسترش فرهنگ تشیع و تسنن است.

مهدی‌زاده عاشورا را درس مقاومت و آزادگی و ایستادگی در مقابل ظلم و زور عنوان کرد و یادآور شد: جوانان باید درس صبر، استقامت و ایستادگی را این واقعه بیاموزند. 

وی آرمان شهدا را برگرفته از قیام عاشورا خواند و خاطرنشان کرد: مادران شهدا صبر و استقامت را از حضرت زینب (س) آموختند و با تربیت فرزندان صالح و مومن دین خود را به نظام مقدس اسلامی ادا کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه تالش تکریم خانواده‌های شهدا را ترویج ارزش‌های اسلامی و اقدامی فرهنگی نامید و متذکر شد: آرامش و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون جانفشانی شهدا و ایثارگران بوده و تکریم خانواده شهدا وظیفه‌ای همگانی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی همواره با نصرت الهی، تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری از پیچ و خم‌ها و توطئه‌های دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری عبور کرده‌اند و سرافرازتر از گذشته به راه خود در ترویج فرهنگ ناب اسلام محمدی (ص) ادامه می‌دهند.

به گزارش فارس، مراسم شیرخوارگان امروز در مساجد جامع، مهدیه، قاسمیه، زینبیه، و... با حضور مادران و شیرخواره‌های آنها برگزار شد و برای مظلومیت علی‌اصغر (ع) عزاداری و نوحه‌سرایی کردند.

انتهای پیام/84001/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول