اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

فارس گزارش می‌دهد

پایان ۱۱ سال انتظار با نجوایی مادرانه در خانه خدا+فیلم مستند

۱۱ سال است فرزندش را ندیده، اکنون که مهمان خانه خداست از آن کریم می‌خواهد این هجران را پایان دهد. دعای مادر هم که ردخور ندارد؛ آن هم با دلی شکسته، فقط ۵ روز بعد نشانه استجابت آشکار می‌شود.

پایان ۱۱ سال انتظار با نجوایی مادرانه در خانه خدا+فیلم مستند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های خبرگزاری فارس یادواره «سوره‌های سرخ» سال گذشته با هدف معرفی شهدای قرآنی به عنوان الگو‌های سبک زندگی قرآنی و اسلامی با همت سازمان قرآن و عترت سپاه محمد رسول‌الله(ص) راه‌اندازی و طی آن 114 شهید قرآنی در اولین سال فعالیت دبیرخانه این یاد‌واره شناسایی شدند.

شهید «حسن کوهستانی» یکی از این عزیزان است که در دوران حیات پربرکتش به قرائت و تربیت قاریان قرآن مشغول بوده است.

شهید کوهستانی 29 آذر‌ماه 1338 دریکی از روستاهای اصفهان متولد شد و از دوران کودکی با خانواده به تهران آمد و به یاد‌گیری تلاوت قرآن پرداخت. وی قبل و بعد از انقلاب به جوانان در س قرآن می‌داد و تربیت قرآنی شاگردان از دغدغه‌هایش بود.

 

دیدار جمعی از اهالی قرآن با خانواده شهید کوهستانی

 

این شهید بزرگوار در سال‌های پس از انقلاب به عنوان مبلغ قرآن کریم به لبنان اعزام شد اما با شروع جنگ به میهن بازگشت و لباس رزم پوشید. وی در سال 1362 نامش در لیست شهدا قرار گرفت اما پیکرش باز‌نگشت، شهید حاج «محمد‌ابراهیم همت» فرمانده وقت لشکر 27 محمد‌رسول‌الله(ص) در دیدار با برادر شهید می‌گوید: «در عملیاتی که در ارتفاعات کله قندی صورت گرفت هیچ‌یک از بچه‌های گردان شهادت بازنگشتند و نیرو‌های دشمن مجروحان را هم به شهادت می‌رساندند. بروید و برای برادرتان مراسم بگیرید او شهید شده است.»

مادر این شهید در سال 1373 و در جریان سفر حج در خانه خدا و روبروی مقام ابراهیم(ع) در حال راز و نیاز با خدا می‌گوید: «خدایا هدیه‌ای که به من دادی را در راهت بخشیدم، اما من را از چشم انتظاری بیرون بیاور».

سرانجام پس از 11 سال انتظار و درست 5 روز بعد از دعای مادر شهید، پیکر شهید کوهستانی به میهن بازگشت.

در این گزارش فیلم مستند شهید «حسن کوهستانی» که توسط سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ تهیه شده تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

دانلود

 

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول