اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل تعاون خراسان جنوبی:

71 درصد کودکان خیابانی و کار خراسان جنوبی زیر 12 سال هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه 71 درصد کودکان خیابانی و کار استان زیر 12 سال سن دارند، گفت: عمده‌ترین وظیفه‌ای که در قبال این کودکان بر عهده داریم ریشه‌یابی این موضوع است.

71 درصد کودکان خیابانی و کار خراسان جنوبی زیر 12 سال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد سنجری پیش از ظهر امروز در کارگروه فرهنگی اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: براساس آمار رسیده در حال حاضر 168 میلیون کودک کار در جهان وجود دارد.

وی با بیان اینکه به گفته مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی 71 درصد کودکان خیابانی و کار استان زیر 12 سال سن دارند، تصریح کرد: عمده‌ترین وظیفه‌ای که در قبال این کودکان بر عهده داریم ریشه‌یابی این موضوع است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: آموزش و پرورش استان برای کودکان خیابانی به ویژه در این سن و سال می‌تواند بسیار نقش‌آفرین باشد.

سنجری فقر خانواده را یکی از عوامل اصلی وجود کودکان خیابانی عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه گفته شد افزایش کودکان کار و خیابانی در خراسان جنوبی طی 6 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 300 درصدی داشته؛ این امر مستلزم نگاه و توجه ویژه مسئولان است.

وی یادآور شد: از مجموع 166 کودک کار در خراسان جنوبی 146 نفر آنها با پدر و مادر خود زندگی می‌کنند که در این ارتباط باید با تحقیق و تفحص عوامل دخیل در ورود کودکان به خیابان را پیدا کنیم ولی هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی بسیار جدی هستند و اگر در ارتباط با پیشگیری اقدامی انجام نشود هزینه‌ای که پرداخت می‌گردد نیز مضاعف خواهد بود.

سنجری ادامه داد: اغلب کودکان کار در خراسان جنوبی نوجوان و جوان هستند و تا وارد شغل‌های خطرناک از جمله فروش مواد مخدر و از این قبیل نشده‌اند باید این فرصت را غنیمت شمرده و با آموزش دادن‌های مناسب به آنها، این افراد را برای ورود به شغل‌های مورد نیاز جامعه آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه متولی جمع‌آوری و ساماندهی کودکان خیابانی بهتر است این افراد را به اداره کار معرفی کند تا در صورت داشتن صلاحیت، با فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این افراد آنها را برای حضور در برخی مشاغل آماده کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تا‌کنون در این زمینه هیچ‌گونه معرفی صورت نگرفته است لذا از مسئولان مربوطه درخواست داریم در این ارتباط توجه ویژه‌ای اعمال شود.

انتهای پیام/69017/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول