اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

به زودی

حداقل 5 استان‌ جدید به جمع مجریان «طرح ملی تلاوت» افزوده می‌شوند

طرح ملی تلاوت از سال 1391 با هدف ارتقای دانش قرآنی نوجوانان در 10 استان کشور اجرایی شد اما به دلیل اهمیت فراگیر شدن این طرح ملی در سایر نقاط کشور قرار است حداقل پنج استان دیگر به تعداد استان‌های مجری طرح ملی تلاوت افزوده شود.

حداقل 5 استان‌ جدید به جمع مجریان «طرح ملی تلاوت» افزوده می‌شوند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، طرح ملی تلاوت قرآن کریم از سال 1388 کلید خورد و از سال 1390 با تأکید حجت‌الاسلام «حمید محمدی» معاون وقت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفت تا اینکه در اختتامیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مردادماه سال 1391 رونمایی و به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

هدف طرح ملی تلاوت پرورش نوجوانان قرآنی است

این طرح با هدف ارائه آموزش‌های قرآنی به نوجوانان و همچنین پرورش افرادی قرآنی که علاوه بر دارا بودن مهارت‌هایی در علوم تلاوت و قرائت قرآن، بتوانند اهداف قرآنی نظام جمهوری اسلامی را تحقق بخشند برای نوجوانان 10 تا 16 سال در 10 استان کشور اجرایی شد.

طرح ملی تلاوت به دو دوره مقدماتی و پیشرفته تقسیم شده که هر یک از این دوره‌ها شامل دو دوره 16 ماهه است.

تحصیل بیش از 500 قرآن‌آموز در این طرح

در طول این سال‌ها که طرح ملی تلاوت در این استان‌ها برگزار می‌شود، قرآن‌آموزان بسیاری همگام با این طرح به یادگیری علوم قرآنی می‌پردازند به طوری که به گفته مسئولان اجرایی این طرح، در ترم سوم و پنجم طرح ملی تلاوت بیش از 500 قرآن‌آموز تحصیل می‌کنند.

ثبت‌نام در سومین دوره طرح ملی تلاوت که از نیمسال دوم سال جاری آغاز شده نیز تا پایان آبان‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند در 10 استان مجری طرح ملی تلاوت اقدام به ثبت‌نام کنند.

«حسین مقدم‌کیا» دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس از افزایش تعداد استان‌های برگزار کننده طرح ملی تلاوت در سال جاری خبر داد و گفت: در جلساتی که با مسئولان معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد داشتیم، تصمیم گرفتیم استان‌های مجری این طرح را امسال افزایش دهیم تا از این طریق بتوانیم گامی در جهت فراگیر شدن این طرح ملی برداریم.

افزودن حداقل 5 استان به استان‌های مجری طرح ملی تلاوت

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت، 15 استان را انتخاب و معرفی می‌کند، ادامه داد: پس از بررسی فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌های مؤسسات 15 استان منتخب در نهایت حداقل پنج استان به استان‌های مجری طرح ملی تلاوت افزوده خواهد شد.

مقدم‌کیا درباره ملاک انتخاب استان‌های مجری طرح ملی تلاوت، افزود: از نظر ستاد اجرایی این طرح، وجود مؤسسات توانمند در عرصه تلاوت قرآن و داشتن اساتید برجسته برای انتخاب استان‌های برگزار کننده طرح ملی تلاوت از اهمیت زیادی برخوردار است اما ممکن است از نظر مسئولان معاونت قرآن و عترت ارشاد امکانات و سایر امور ملاک انتخاب استان‌های مجری باشد.

وی خاطر نشان کرد: در صورت افزوده شدن استان‌های مجری طرح ملی تلاوت ممکن است زمان ثبت‌نام در سومین دوره این طرح تمدید شود.

به گزارش فارس، هم‌اکنون طرح ملی تلاوت در استان‌های خراسان رضوی (مشهد)، آذربایجان شرقی‌(تبریز)، اصفهان(اصفهان، کاشان)، تهران(اسلامشهر)، سیستان و بلوچستان(زاهدان)، مازندران(ساری)، مرکزی(اراک)، قزوین، قم، اردبیل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول