اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
رد شدن از آگهی (5) اطلاعات بیشتر
پربازدیدها
مهم‌ترین اخبار فارس در بسته صوتی «تلسکوپ» پادکست/ تعبیر زیبای رهبر انقلاب از فروش نفت خام/ واکنش روحانی به اسیدپاشی‌ها/ معرفی وزیر علوم جدید/ رد تمدید مذاکرات از سوی افخم/ نام‌گذاری خیابان رجب محمدزاده در پی انتشار مستند فارس نام‌گذاری یک خیابان به نام رجب محمد زاده در پی انتشار مستند فارس،‌ ادامه پخش نشدن بازی‌های لیگ،‌ تشدید مجازات مجرمان نسبت به آمر به معروف و کشف سرنخ‌هایی از اسیدپاشی از مهمترین خبرهای امروز هستند.
۱۳۹۳-۷-۳۰ ۱۷:۵۴ http://fna.ir/
0

• رهبر انقلاب در دیدار نخبگان علمی: مصالح کشور نباید در دست سیاست‌گذاران خارجی باشد/ اداره کشور بر مبنای فروش نفت خام شبیه «بچه‌پولداری ملی» است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از نخبگان علمی با بیان اینکه هرگونه وقفه در حرکت علمی کشور با عقب‌گرد همراه است، فرمودند: سرعت پیشرفتمان خوب است اما عقب‌ماندگی آنقدر زیاد است که سرعت پیشرفت افاقه نکرده است. رهبر انقلاب، در این دیدار اتکای برنامه‌ریزی اقتصادی کشور به درآمدهای نفتی را سپردن اقتصاد ایران به سیاست‌گذاران کلان جهانی خواندند و با اشاره به نوسانات شدید قیمت بین‌المللی نفت افزودند: کشوری که اقتصاد خود را اینگونه برنامه‌ریزی کند، آینده‌اش معلوم است. ایشان با اشاره به لزوم توجه به آینده کشور خاطرنشان کردند: ایران به جای تکیه بر درآمدهای نفتی باید با اتکا به نیروهای درونی و ذخایر روی زمین یعنی هوش و استعداد جوانان و تولید علم و دانش اداره شود که در این صورت هیچ قدرتی در دنیا قادر نخواهد بود اقتصاد کشور را به بازی بگیرد.

•  رئیس‌جمهور: دولت از حقوق مردم کوتاه نخواهد آمد/ بزرگترین منکر فقر است

دکتر روحانی امروز در جمع مردم زنجان با تاکید بر اینکه یک نکته که «امر به معروف و نهی از منکر» اختصاص به هیچ فرد یا جناح و دسته خاصی ندارد و هیچ کس نمی‌تواند بگوید، من آمر به معروف و ناهی از منکر هستم، افزود: مبادا فردا تحت لوای شعار زیبای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ناامنی آغاز شود، اساس امر به معروف امنیت است، اساس معروف برادری و کرامت انسانی و احترام به یکدیگر است؛ مبادا منکر را تنها به یک مسئله خلاصه کنیم و دروغ و تهمت را منکر نپنداریم، بورسیه‌های تقلبی و رشوه خواری را منکر نپنداریم و از صبح تا شب فقط یک مسئله بدحجابی را به عنوان منکر مطلق تلقی کنیم.

• نیلی‌ احمدآبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی شد

رئیس‌جمهور امروز چهارشنبه در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، محمود نیلی احمدآبادی را برای اخذ رای اعتماد جهت وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

احمدی‌آبادی چهارمین وزیر پیشنهادی روحانی است که برای رای اعتماد به مجلس می‌رود. پیش از این جعفر توفیقی و جعفر میلی‌منفرد نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند و فرجی‌دانا نیز پس از حدود یک سال از وزارت برکنار شد.

• افخم: تمدید مذاکرات در دستور کار نیست

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه تمدید مذاکرات در دستور کار نیست، گفت: امیدواریم در فرصت باقی‌مانده مسیر رسیدن به توافق روشن‌تر شود.

• کشف سرنخ‌هایی از عاملان اسیدپاشی در اصفهان/ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان کشف سرنخ‌هایی از عاملان اسیدپاشی در اصفهان گفت: نیروی انتظامی با جدیت پیگیر شناسایی عاملان اسیدپاشی اصفهان بوده و دستگاه قضایی شدیدترین برخوردها را با عاملان این حادثه خواهد داشت.

• در پی انتشار مستند فارس، خیابانی به اسم رجب محمدزاده نام‌گذاری می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد پس از انتشار مستند فارس درباره این جانباز سرافراز، از نام‌گذاری خیابانی در مشهد به اسم رجب محمدزاده خبر داد.

• موضع گیری کفاشیان پس از پخش نشدن بازی پرسپولیس-سایپا/ روی حرف خود ایستاده‌ایم/ فوتبال حرفه‌ای نباید شیر بی‌یال و کوپال باشد

• جان کِری: دولت اوباما به دنبال حذف کنگره از روند توافق هسته‌ای با ایران نیست

• حامد صلحی‌پور رکورد جهان را شکست و طلا گرفت

وزنه‌بردار دسته 88 کیلوگرم کشورمان به مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی دست یافت.

• سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: داعش همان یزید است و باید حسینی در برابر یزیدیان ایستاد

• ممنوعیت تعلیق مجازات مجرمان نسبت به آمر به معروف

با نظر مثبت نمایندگان مجلس، ماده هفت طرح مذکور به تصویب رسید که به موجب آن مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر کنند قابل تعویق، تخفیف و یا تعلیق نیست.در همین زمینه، صبح امروز در مقابل دادگستری اصفهان، تجمع مردمی در واکنش به حادثه اسیدپاشی شکل گرفت. یکی از اعضای کمیسون قضایی مجلس درباره اتفاقات رخ خاطرنشان کرد که اسیدپاشی اگر با انگیزه ایجاد ربع و وحشت باشد حکم اعدام دارد.

• حجت‌الاسلام سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: باید جلوی فیلم‌های مروج ضدارزش‌ها و فتنه گرفته شود

چند روز پیش کمیسون فرهنگی مجلس در نامه ای به وزیر ارشاد خواهان جلوگیری از اکران هشت فیلم شد.

• شکایت رسمی آرژانتین از شبکه «بی‌بی‌سی

مقامات آرژانتین به دلیل رفتار تحریک‌آمیز مجری محبوب‌ترین برنامه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» انگلیس، شکایتی رسمی علیه این شبکه تنظیم کردند.این مجری مشهور همان جرمی کلارکسون مجر برنامه دنده پنج است.

• فروش 39.4 میلیون آیفون 6 در سه ماه/ فروش آیفون 6 اپل تا حدی امیدوار کننده بوده که تیم کوک می‌گوید: گزارش مالی ما در سال 2014 که ارتباط مستقیمی به معرفی آیفون 6 و 6 پلاس داشتند می‌تواند در کتاب رکوردها ثبت شوند. براساس این گزارش ها به نظر می رسد که خبرهای مرتبط با موضوع نقص بدنه آیفون و خم شدن آن تاثیرچندانی در فروش این محصول محبوب نداشته است.

• فتاحی، عضو فراکسیون اهل سنت در تذکری آیین‌نامه‌ای :صدور حکم سیاسی اعدام شیخ نِمر، «آل‌سعود» را تضعیف می‌کند

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه: دشمن برای شیطانی کردن ظاهر جوانان ما تلاش می‌کند / امروز بیش از پیش به کمک قرآن نیازمندیم

امروز در بازارها چه خبر؟

هر سکه بهار آزادی امروز در بازارها 938 هزار تومان و هر نیم سکه 570 هزار تومان خرید و فروش شد.همچنین هر ربع سکه بهار آزادی هم 259 هزار تومان روی تابلوها ثبت گردید.هر دلار هم امروز 3230 تومان خریداری و 3240 تومان فروخته شد.

 

دانلود
اخبار مرتبط
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.
همراه اول