اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

در گفت‌وگو با فارس

حسینی بوشهری:صدور حکم اعدام «شیخ نمر» خطای استراتژیک دولت عربستان است

معاون جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم گفت: با توجه به علاقه‌مندان و طرفدارانی که «شیخ نمر» در جهان اسلام به خصوص میان شیعیان دارد صدور چنین حکمی، پیامدهای سنگینی برای دولت عربستان به دنبال خواهد داشت.

حسینی بوشهری:صدور حکم اعدام «شیخ نمر» خطای استراتژیک دولت عربستان است

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، با اشاره به صدور حکم اعدام شیخ نمر از رهبران شیعیان عربستان سعودی گفت: عالمی از منطقه شیعه‌نشین عربستان به نام «شیخ نمر» به خاطر مجاهدت‌ها و مبارزاتی که داشت و طبعاً پیگیر حقوق حقه خویش در آن منطقه بود مدت‌هاست که در زندان و در اذیت و آزار به سر می‌برد. اخیراً هم شنیدیم حکم اعدامی برای وی صادر شده است.

وی تصریح کرد: تصور ما این است اگر این کار انجام شده باشد یعنی حکم اعدام صادر شده باشد یک خطای استراتژیک است که دولت عربستان بخواهد یک عالمی را بدین شکل، محاکمه و سپس اعدام کند.

معاون جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم تصریح کرد: با توجه به علاقه‌مندان و طرفدارانی که «شیخ نمر» در جهان اسلام به خصوص میان شیعیان دارد صدور چنین حکمی، پیامدهای سنگینی به دنبال خواهد داشت و طبعاً شرایط را به گونه‌ای پیش خواهد برد که دولت عربستان در آینده از این شرایط، خشنود نشده و شرایط سختی برای آنها رقم خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: تصور ما این است که این اقدام قاعدتاً عملی نخواهد شد هم از این جهت که دولت عربستان محاسبات لازم را دارد که پیامدهای بعدی متوجه او نشود و هم از ناحیه علمای جهان اسلام و شخصیت‌های تأثیرگذار که حقیقتاً با پیگیری های خویش مانع اجرای این حکم خواهند شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: ما نباید به اظهار تأسف بسنده کنیم بلکه علمای جهان اسلام و شخصیت‌های تأثیرگذار باید وارد اقدامات میدانی و عملی شوند و با تماس گرفتن و حساسیت و شرایط را مطرح کردن، مانع از این اقدام دولت عربستان شوند.

وی ابراز داشت: ما به عنوان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز گذشته (پنج شنبه 24 مهرماه) اطلاعیه دادیم و طبعاً مدیریت حوزه هم موضع‌گیری خواهد کرد و در برنامه‌هایی که داریم این موضع اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول