اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نشست اتحادیه «آلبا» برای جلوگیری از شیوع ابولا در آمریکای لاتین

وزرای بهداشت کشورهای عضو اتحاد بولیواری برای ملت‌های آمریکای جنوبی (آلبا) به منظور جلوگیری از شیوع ویروس ابولا در آمریکای لاتین گردهم می‌آیند.

نشست اتحادیه «آلبا» برای جلوگیری از شیوع ابولا در آمریکای لاتین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو‌دل‌اورینوکو»، «نانسی پرز» وزیر بهداشت ونزوئلا اعلام کرد: وزرای بهداشت کشورهای عضو اتحاد بولیواری برای ملت‌های آمریکای جنوبی (آلبا) در تاریخ 20 اکتبر (28 مهر 93) در «هاوانا» پایتخت کوبا گردهم می‌آیند؛ هدف از این گردهمایی رسیدن به توافق جهت اتخاذ تدابیر امنیتی مشترک در راستای جلوگیری از گسترش ویروس ابولا در منطقه است.

«نانسی پرز» این سخنان را طی بازرسی از اولین پایگاه مراقبتی از افرادی که مشخصه‌های ناقلین ویروس ابولا را دارند و در فرودگاه بین‌المللی «مائیکتیا» معروف به «سیمون بولیوار» در ایالت «بارگاس» مستقر هستند، ایراد کرد.

اپیدمیولوژیست‌ها، نمایندگان سازمان جهانی بهداشت، مقامات دولتی و رئیس این فرودگاه در اولین روز برپایی این پایگاه حضور داشتند.

«پرز» در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: قاطعانه تصمیم دارد در این نشست شرکت کند تا به همراه کشورهای دیگر عضو سازمان «آلبا»، جهت جلوگیری از پیشرفت ویروس ابولا که تاکنون آسیب‌های زیادی به جامعه بشری وارد کرده برنامه‌ای را طرح‌ریزی کنند.

«ارنستو سامپر» دبیر کل اتحادیه ملت‌های آمریکای جنوبی (اوناسور) اعلام کرد: این سازمان و سازمان بهداشت «پان» آمریکا بر وضعیت ابولا در جهان نظارت می‌کنند تا بدین وسیله از شیوع این ویروس در منطقه آمریکای لاتین جلوگیری کنند.

دولت برزیل نیز تصریح کرده که جواب آزمایش صورت گرفته روی «سلیمان باح» شهروند گینه نو که از روز جمعه گذشته در «ریودوژانیرو» تحت نظارت می‌باشد منفی است؛ تا‌کنون هیچ موردی از این بیماری در آمریکای جنوبی گزارش نشده است.

طبق بررسی‌های نهایی سازمان بهداشت جهانی که روز جمعه در ژنو منتشر شد، ویروس ابولا تا‌کنون جان بیش از 4 هزار نفر را گرفته است.

این نهاد جهانی تخمین زده هر 2 واکسنی که احتمالا به عنوان سیستم ایمن‌سازی در مقابل ویروس ابولا در نظر گرفته شده اوایل سال 2015 آماده  استفاده خواهند بود.

کشورهای گینه، لیبریا و سیرالئون که در غرب قاره آفریقا قرار دارند بیش از بقیه کشورها تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته‌اند، در حالی که در آلمان، ایالات متحده آمریکا و اسپانیا  نیز مواردی از این بیماری گزارش شده است.

به گزارش فارس، ابولا یک بیماری ویروسی با میزان مرگ و میر 90 درصد بوده که اولین مشخصه‌های ابتلا به این بیماری تب‌های مکرر، ضعف جسمانی، دردهای عضلانی، سردرد و گلو درد می‌باشد؛ از میان علائم ثانویه این بیماری نیز می‌توان اسهال و استفراغ، اختلالت کلیوی، اختلال در عملکرد کبد و خونریزی را نام برد.

این ویروس از طریق تماس با ارگان‌ها و مایعات بدن همچون خون، بزاق دهان، ادرار و سایر ترشحات افراد آلوده منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول