اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

۲۴ مهر

۲۴۹ نفر برای کسب مدرک تخصصی داوری مسابقات قرآن رقابت می‌کنند

آزمون سنجش پایانی طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران مسابقات قرآن کریم، پنج‌شنبه ۲۴ مهر با حضور ۲۴۹ نفر از راه‌یافتگان به این مرحله توسط سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.

۲۴۹ نفر برای کسب مدرک تخصصی داوری مسابقات قرآن رقابت می‌کنند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، سازمان دارالقرآن امسال برای نخستین‌بار اقدام به برگزاری طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کریم کرد.

ثبت‌نام در این طرح از روز چهارشنبه هفتم خرداد ماه آغاز شد که در مدت تعیین شده 695 نفر آمادگی خود را برای شرکت در طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کریم اعلام کردند.

آزمون‌های این طرح در دو مرحله پیش‌بینی شده بود که مرحله نخست آن 16 مرداد ماه برگزار شد و نتایج این آزمون 17 شهریورماه بر روی سایت تلاوت قرار گرفت.

بر اساس نتایج اعلام شده، 249 نفر یعنی 35 درصد از کل شرکت‌کنندگان موفق به کسب حد نصاب نمره و راه یافتن به مرحله دوم این طرح شدند.

سنجش پایانی طرح اعطای مدرک به داوران قرآن 24 مهر برگزار می‌شود

«محمد ضرغام» مدیر آموزش سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با فارس با اشاره به زمان برگزاری مرحله سنجش پایانی طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به داوران قرآن کریم، گفت: در این مرحله که صبح پنج‌شنبه 24 مهرماه برگزار می‌شود، 249 نفر شرکت خواهند کرد که 117 نفر از آنها را خواهران و 132 نفر را برادران تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این آزمون عملی و در رشته‌های تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا و حسن حفظ به صورت هماهنگ در تمامی استان‌ها برگزار خواهد شد.

ضرغام در رابطه با نحوه آزمون سنجش پایانی تصریح کرد: در این آزمون برای شرکت‌کنندگان 10 تلاوت شامل پنج تلاوت تحقیق و پنج تلاوت ترتیل پخش خواهد شد و افراد باید بر اساس ضوابط و آیین‌نامه‌ها این تلاوت‌ها را داوری کنند.

به گزارش فارس به کسانی که موفق به کسب حد نصاب نمره شوند، گواهینامه مدرک تخصصی داوری قرآن اعطا می‌شود.

انتهای پیام/م.خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول