اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمانشاه مطرح کرد

خلع ‌ید موقوفه‌خواران از 2200 هکتار اراضی موقوفه‌ای کرمانشاه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: 2 هزار و 200 هکتار اراضی موقوفه‌ای استان کرمانشاه از موقوفه‌خواران باز پس گرفته شده است.

خلع ‌ید موقوفه‌خواران از 2200 هکتار اراضی موقوفه‌ای کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر حسینی‌اراکی پیش از ظهر امروز در همایش وقف و غدیر در کرمانشاه، اظهار داشت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در راستای اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش اقدامات مناسبی را در استان کرمانشاه انجام دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه دارای بیش از یک‌هزار و 400 موقوفه است که تنها 300 موقوفه آن منفعتی است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه از نظر رقم تعداد موقوفه در سطح کشور جایگاه ششم را داراست، افزود: استان همچنین از لحاظ درآمد و داشتن بقاع متبرک امام‌زادگان در رتبه یازدهم کشوری قرار دارد.

حسینی‌اراکی خاطر نشان کرد: مدیران اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه توانسته‌اند سال گذشته در زمینه رفع اختلاف در 6 هزار و 470 هکتار اراضی موقوفه‌ای با منابع طبیعی اقدامات خوبی را انجام دهند.

این مسئول با اشاره به خلع‌ ید دو هزار و 200 هکتار از اراضی موقوفه‌ای استان از موقوفه‌خواران، گفت: یک‌هزار و 571 هکتار اراضی دیگر نیز در 6 ماه نخست سال‌جاری احیاء شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه یادآور شد: 300 هکتار زمین نیز از اراضی موقوفه‌ای حاج محمدتقی اصفهانی در استان کرمانشاه نیز توسط مدیران این اداره‌کل به محل موقوفات بازگردانده شد.

وی با اشاره به اینکه اعزام مبلغ توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه به مناطق مختلف استان کرمانشاه، افزود: در این زمینه 350 مبلغ به مناطق محروم اعزام شده که با مبلغان اعزامی از شهر قم به تعداد 700 نفر رسیده‌اند.

حسینی‌اراکی با بیان اینکه در تلاش هستیم سهمیه استان کرمانشاه را در اعزام مبلغ به 30 درصد برسانیم، ادامه داد: این اقدام با رایزنی‌هایی که در حال اجراست عملی خواهد شد.

این مسئول به برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: امسال رشته مفاهیم عمومی قرآن کریم نیز به بخش‌های مختلف مسابقات افزوده شده است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، مسابقه بزرگ کتاب‌خوانی این گونه باشیم نیز با بیان 40 آیه از آیات قرآن کریم که شامل سبک زندگی اسلامی است در استان برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: مسابقه مذکور در قالب کتابچه‌ای در اختیار تمام اقشار مختلف مردم گذاشته می‌شود و جوایز نفیس آن نیز از محل موقوفات مرحوم آیت‌الله کرکوکی پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/2700/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول