اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کوبا اتهامات آمریکا در رابطه با حمایت از تروریسم را رد کرد

کوبا اتهامات آمریکا در رابطه با حمایت و پشتیبانی از تروریسم را رد کرد و آن را ادعایی بی‌پایه و اساس دانست.

کوبا اتهامات آمریکا در رابطه با حمایت از تروریسم را رد کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسا‌لاتینا»، «تانیریس دیه گوئز» نماینده دائم کوبا در سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: انتشار نام کوبا در فهرست کشورهای حامی تروریسم از سوی ایالات متحده آمریکا حاوی پیام‌ها و اهداف سیاسی خطرناکی بوده که کوبا آن را بشدت محکوم می‌کند.

«دیه گوئز» افزود: لیستی توسط وزارت امور خارجه آمریکا از سال 1979 در مورد کشورهایی که از تروریسم جهانی پشتیبانی می‌کنند ایجاد شده که این حمایت‌ها شامل ارائه اسلحه و تجهیزاتی برای کمک به رشد و بقای تروریسم در جهان است و آمریکا برای کشورهایی که در این لیست قرار دارند مجازاتی از قبیل تحریم‌های شدید قرار داده است.

واشنگتن از سال 1982 کوبا را در فهرست کشورهای حامی تروریسم  قرار داده است در صورتی هیچ‌گونه مدرک معتبری در مورد حمایت و کمک کوبا از طریق ارسال اسلحه و پشتیبانی‌های دیگر از افراط گرایان و تروریسم‌ها وجود ندارد؛ از دیگر کشورهای موجود در این لیست می‌توان به ایران، سودان و سوریه اشاره کرد.

در نشست کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در خصوص ارتقای حاکمیت قانون در سطح داخلی هر کشور اختصاص داده شده بود، «دیه گوئز» گفت: واشنگتن به دلیل توجیه تحریم‌های شدید اقتصادی، تجاری و مالی خود نسبت به کوبا نام این کشور را در لیست کشورهای حامی تروریسم نگه می‌دارد با این که هیچ‌گونه مدرکی دال بر کمک کوبا به سازمان‌های افراط گرانه و پشتیبان تروریسم وجود ندارد.

هدف اصلی این نشست از بین بردن تروریسم جهانی اعلام شده بود و «دیه گوئز» ضمن اعلام مخالفت شدید خود با انتشار نام کوبا به عنوان یکی از کشورهای حامی تروریسم یادآور شد کوبا از سال 2012 میزبان برگزاری جلسات مذاکرات صلح بین دولت کلمبیا و نیروهای مسلح انقلابی (فارک) بوده و همین امر نشان دهنده حمایت این کشور از برقراری صلح در جهان می‌باشد.

وی همچنین بار دیگر تأکید کرد که کوبا از تصویب کنوانسیون عمومی و کنفرانس جهانی سازمان ملل متحد در مورد راه‌های مبارزه با تروریسم حمایت می‌کند تا راه‌حل‌های جهانی و هماهنگ برای حل این مشکل جهانی و نابودی تروریسم پیدا کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول