اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

یک مورد مشکوک به بیماری ابولا در برزیل گزارش شد

مقامات بهداشت برزیل از ابتلای فردی به علائمی شبیه بیماری ابولا در این کشور خبر دادند.

یک مورد مشکوک به بیماری ابولا در برزیل گزارش شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کلارین»، مقامات بهداشت برزیل اعلام کردند: 1 مورد مشکوک به بیماری ابولا در برزیل شناسایی شده که اولین مورد گزارش شده در رابطه با ابتلای فردی به این بیماری در منطقه آمریکای لاتین است؛ فردی که دارای علائم مشابه ابولا می‌باشد دچار تب شدیدی که همراه با خونریزی باشد نبوده و با افراد مبتلا به این ویروس نیز ارتباطی نداشته است.

«آرتور چیورو» وزیر بهداشت برزیل طی یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: این بیمار که از اتباع گینه بوده روز پنجشنبه به برزیل وارد شده است؛ وی با علائمی مشابه بیماری ابولا در یک مرکز بهداشت عمومی در شهر «کاسکاول» در ایالت جنوبی پارانا بستری شده و با افراد مبتلا به این بیماری در گینه نیز در ارتباط نبوده اما برای انجام تحقیقات و بررسی‌های بیشتر به ریو دو ژانیرو منتقل خواهد شد.

چیورو افزود: 64 نفری که با این بیمار در ارتباط بوده‌اند، شناسایی شده و تحت نظر قرار گرفته‌اند.

جامعه بین المللی پس از آن که بیش از 4 هزار نفر بر اثر این بیماری در گینه، سیرالئون و لیبریا در سال جاری جان خود را از دست دادند، اقدامات لازم برای مقابله با این بیماری را آغاز کرده است.

پس از ابتلای 1 پرستار به بیماری ابولا در اسپانیا نظارت‌های بهداشتی در این کشور گسترش یافته است.

در ایالات متحده آمریکا نیز برای مقابله با بیماری ابولا مسافرانی که از غرب آفریقا به این کشور وارد می‌شوند در قرنطینه قرار خواهند گرفت.

بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی ابولا اولین بار در سال 1976 در یکی از استان‌های سودان و نیز منطقه‌ای در نزدیکی زئیر جایی که هم اکنون جمهوری دموکراتیک کونگو واقع شده کشف شد.

بیماری ابولا تب خونریزی دهنده با علائم فوری مانند اسهال و استفراغ است و یکی از بیماری‌های خطرناک در جهان به شمار می‌رود.

این ویروس از طریق تماس مستقیم با مدفوع، عرق، خون فرد آلوده و معمولا در بین اطرافیان بیمار که سعی در نگهداری و پرستاری از وی را دارند منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول