اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

قائم‌مقام مدیرعامل پالایش و پخش در گفت‌وگو با فارس خبر داد

صدور صورت‌های مالی ۵ ماهه پالایشگاه‌ها بر اساس کیفی‌سازی/ تعیین تکلیف جزئیات باقیمانده تا ۲۰ روز آینده

قائم‌مقام مدیرعامل پالایش و پخش با بیان اینکه گواهی‌نامه‌ مالی ۵ ماه نخست سال براساس فرمول کیفی‌سازی به پالایشگاه‌ها اعلام شده است، گفت: جزئیات باقیمانده ظرف دو هفته یا نهایتاً ۲۰ روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

صدور صورت‌های مالی ۵ ماهه پالایشگاه‌ها بر اساس کیفی‌سازی/ تعیین تکلیف جزئیات باقیمانده تا ۲۰ روز آینده

شاهرخ خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه پرداخت بهای فرآورده‌های تولیدی پالایشگاه‌ها براساس کیفیت آنها در سال 93 قطعاً عملیاتی خواهد شد،‌ اظهار داشت: این نص قانون است و مگر ما می‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم؟

وی تصریح کرد: به همه پالایشگاه‌ها فرمولی را که قیمت نفت خام و فرآورده‌ها را بر مبنای کیفیت‌های متفاوت اصلاح کرده است، ابلاغ کرده‌ایم و در صورت وضعیت‌هایی که تا پایان مرداد به آنها ابلاغ شده است، فرمول‌های کیفی‌سازی را اعمال کرده‌ایم.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: در صورت وضعیت‌ها و گواهی‌نامه‌های صادرشده برای پالایشگاه‌ها کیفی‌سازی اعمال شده است، اما به این فرمول به دلیل بعضی ابهامات کوچک باقیمانده به صورت قطعی عمل نشده است.

وی ادامه داد: گواهینامه‌های مالی 5 ماهه اول سال براساس فرمول کیفی سازی به آنها اعلام شده و حساب و کتاب مالی فیمابین نیز بر همین اساس انجام شده است، اما چون در بعضی موارد قطعیت ندارد، شاید پالایشگاه‌ها ابهامی داشته باشند.

خسروانی تصریح کرد: جزئیات باقیمانده ظرف دو هفته یا 20 روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند، چون وارد نیمه دوم سال شده‌ایم و شرکت‌های پالایش باید ترازنامه 6 ماهه دوم خود را برای پیش‌بنیی برآورد کل سال ارائه کنند.

وی افزود: بیش از 95 درصد مسائل مربوط به کیفی‌سازی قطعیت پیدا کرده و تنها اصلاحات کوچک نهایی نیاز دارد که تا 20 روز آینده نهایی خواهد شد.

قائم‌مقام مدیرعامل پالایش و پخش در پاسخ به پرسشی درباره بسته نشدن نماد شرکت‌های پالایشی در بورس به دلیل ابهامات مالی گفت: به دلیل اینکه تا پایان مرداد ماه اعلامیه محاسبات مالی به پالایشگاه‌ها داده شده است، این شرکت‌ها حتی در صورت عدم قطعیت نیز می‌توانند بر مبنای آن برآورد عملکرد و حاشیه سود خود را ارائه دهند.

وی تاکید کرد: اطلاعات 3 ماهه نخست عملکرد مالی سال جاری در اواسط مرداد ماه به پالایشگاه‌ها ارائه شده است.

به گزارش فارس، نماد اغلب پالایشگاه‌های بورسی ماه‌ها است که به دلیل آنچه ابهامات مالی خوانده می‌شود، بسته شده است و شرکت‌های پالایشی یکی از دلایل این مساله را مشخص نبودن وضعیت محاسبات مربوط به فرمول کیفی‌سازی فرآورده‌های نفتی اعلام کرده‌اند.

به گزارش فارس، فرمول مربوط به اثر دادن کیفیت فرآورده در قیمت پرداختی برای فرآورده به پالایشگاه‌ها از ابتدای سال جاری به عنوان تکلیف قانونی در دستور کار قرار گرفت. در این فرمول هم برای انواع نفت خام تحویلی به پالایشگاه‌ها و هم انواع فرآورده‌های تولید شده در پالایشگاه‌ها قیمت‌های متفاوتی اعمال می‌شود.

بر اساس قانون قرار بود این فرمول برای سال 92 عملیاتی شود که اجرای آن در سال 92 منتفی و به سال 93 موکول شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول