اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

به پیشنهاد رئیس‌جمهور روسیه ایجاد می‌شود

سیستم کنترل اطلاعاتی در سازمان پیمان امنیت جمعی

«پوتین» رئیس‌جمهور روسیه طرحی را در دومای این کشور در زمینه ایجاد یک سیستم کنترل اطلاعاتی در سازمان پیمان امنیت جمعی مطرح کرد.

سیستم کنترل اطلاعاتی در سازمان پیمان امنیت جمعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «ولادیمیر پوتین» پیش‌نویس قانون «ایجاد سیستم کنترل اطلاعاتی در سازمان پیمان امنیت جمعی» را به پارلمان روسیه ارائه کرد.

بنابر اعلام پایگاه خبری «کانیوز»، هدف از تصویب این طرح ایجاد سیستم کنترل اطلاعاتی در سازمان پیمان امنیت جمعی برای حفاظت از محرمانه بودن جلسات مدیران و امنیت نیروهای سازمان پیمان امنیت جمعی می‌باشد.

سیستم کنترل اطلاعاتی، مجموعه‌ای از فعالیت‌های مختلف شامل سیستم حفاظت از اطلاعات، حفاظت سازمانی و فنی از طریق کنترل پنهانی را در برمی‌گیرد.

در این طرح، فرماندهی و کنترل سیستم اطلاعاتی در سازمان پیمان امنیت جمعی توسط مقامات نظامی انجام و  مرکز فرماندهی آن در منطقه اروپای شرقی تحت کنترل سازمان پیمان امنیت جمعی و در چارچوب اتحادیه روسیه و بلاروس تشکیل می‌شود.

این فرماندهی در منطقه قفقاز براساس توافقات دوجانبه میان روسیه و ارمنستان سازماندهی خواهد شد.

در ضمن، فرماندهی و کنترل این سیستم اطلاعاتی در منطقه آسیای مرکزی با محوریت سازمان پیمان امنیت جمعی و براساس موافقت‌نامه‌های دوجانبه و منطقه‌ای بین روسیه و این کشورها تشکیل می‌شود.

به اعتقاد کارشناسان تدوین و تصویب این قرارداد به منافع روسیه برای تقویت بیشتر سیستم امنیت دسته جمعی مساعدت می‌کند، ضمن آنکه طرفین برای اجرای این توافق‌نامه از بودجه‌های خود هزینه خواهند کرد.

سازمان پیمان امنیت جمعی در 15 می 1992 با اهداف ذیل تشکیل شد، حفظ و تامین امنیت کشورهای عضو، مبارزه با تروریسم و جنایات سازمان یافته، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اسلحه و ترانزیت آن در منطقه، مبارزه با افراط‌گرایی و تجزیه‌طلبی، ایجاد پایگاه نظامی در برخی کشورهای عضو به منظور افزایش امنیت اعضا، پیگیری تحولات افغانستان و توصیه راهکارهای مناسب برای حل بحران‌های این کشور از جمله: جنگ و مواد مخدر.

روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی هستند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول