اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری گلستان خبر داد

فعالیت 414 نگهبان محله در گلستان/ کاهش 10 درصدی سرقت در نیمه نخست سال

رئیس پلیس پیشگیری استان گلستان از فعالیت 414 نگهبان محله در این استان خبر داد.

فعالیت 414 نگهبان محله در گلستان/ کاهش 10 درصدی سرقت در نیمه نخست سال

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین میری‌خندان امشب در نخستین همایش شرکت‎های حفاظتی و مراقبتی استان گلستان و تجلیل از نگهبانان محله در این استان با تبریک هفته ناجا اشاره به شعار این هفته اظهار داشت: تلاش جهادی برگرفته از آموزه‎های دینی است و تاکید بر تلاش جهادی در نیروی انتظامی با پشتوانه و انگیزه دینی است.

وی ادامه داد: کارآمدی پلیس، جلب اعتماد مردم به نیروی انتظامی را در پی خواهد داشت و اجرای درست تلاش جهادی و کارآمدی، اقتدار پلیس در جامعه را در پی خواهد داشت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در سطح استان گلستان 7 شرکت حفاظتی و مراقبتی وجود دارد که تعداد 414 نفر نگهبان محله تحت پوشش این شرکت‎ها در سطح استان در حال فعالیت هستند و به نوعی در برقراری نظم و امنیت و پیشگیری از وقوع جرائم گوناگون پلیس را یاری می‎کنند.

میری‌خندان تاکید کرد: در حال حاضر این شرکت‎های حفاظتی و مراقبتی در شهرستان‎های گرگان، علی‌آباد، گنبدکاووس، آق‎قلا و بندرترکمن فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: موسسات حفاظتی و مراقبتی استان گلستان در سطح کشور دارای رتبه 3 هستند و مقدمات لازم برای ارتقاء موسسات به رتبه 2 فراهم شده و اقدامات لازم آن نیز شکل گرفته است تا دامنه فعالیت این موسسات در استان افزایش یابد.

کاهش 10 درصدی سرقت با کمک نگهبانان محله در گلستان

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان گلستان تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری با کمک نگهبانان محله نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 10 درصدی وقوع سرقت‎ها را شاهد بوده‎ایم که این موضوع یکی از مسائل بسیار مهم و مورد تاکید و پیگیری انتظامی استان در راستای پیشگیری از وقوع جرم است.

میری‌خندان اضافه کرد: رویکرد نیروی انتظامی بخصوص در استان گلستان رویکرد پیشگیرانه از وقوع جرم است و این امر در صورتی که با همراهی و همکاری مردم انجام شود نتیجه بسیار مناسب و مساعدتری را در پی خواهد داشت.

وی متذکر شد: وجود این شرکت‎های حفاظتی و مراقبتی و حضور نگهبانان محله در اماکن، مجموعه‎های تفریحی و ورزشی، بانک‎های خصوصی، پارک‎ها و محلات یک عامل پیشگیرانه و بازدارنده برای سودجویان و مجرمان است.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی استان گلستان تاکید کرد: توصیه پلیس به شهروندان این است که در صورت لزوم وجود نگهبان در اماکن مورد نظر خود از افراد مطمئن همانند نگهبانان محله که با نظارت پلیس در حال فعالیت هستند استفاده کنند.

میری‌خندان گفت: اگر هر شهروند به گونه‎ای عمل کند که از امکانات و تجهیزات این شرکت‎ها بخوبی استفاده کند بستر وقوع جرم کاهش پیدا کرده و در نتیجه افزایش احساس امنیت در جامعه را در پی خواهد داشت.

وی در پایان ابراز داشت: هیچ جرمی اتفاق نمی‎افتد مگر آنکه سه عامل مثلث جرم یعنی مجرم، قربانی جرم و بستر جرم وجود داشته باشد و فلسفه تشکیل نگهبان محله برای از بین بردن یکی از این سه عامل برای پیشگیری از وقوع جرم است.

انتهای پیام/83004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول