اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان:

400 مسجد کردستان موقوفه دارند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خواستار تلاش گسترده هیئت امنای مساجد استان در خصوص جذب کمک‌های مردمی و خیرین برای ارتقای خدمات در مساجد شد و گفت: 400 مسجد کردستان موقوفه دارند.

400 مسجد کردستان موقوفه دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلمان روحی پیش از ظهر امروز در گردهمایی هیئت امنای مساجد شهرستان سنندج در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار کرد: تعامل و تبادل نظر با هیئت امنای مساجد و استفاده از تمامی ظرفیت‌های مساجد از جمله اولویت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان است.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از 2 هزار مسجد در سطح استان کردستان وجود دارد و شهرستان سنندج نیز با 350 مسجد بیشترین تعداد مساجد را داراست.

روحی خاطرنشان کرد: از بین 2 هزار مسجد در استان کردستان تنها 400 مسجد دارای موقوفه هستند و موقوفات آن‌ها شامل منزل، مغازه و زمین است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از مغازه‌های موقوفه مساجد طی سنوات گذشته سرقفلی آن‌ها واگذار شده و در عمل شاهد درآمد بسیار ناچیز مساجد هستیم.

روحی افزود: کمک به احداث، نوسازی و بهسازی مساجد و تعیین هیئت امنا و خدام مساجد از جمله وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان‌ها بوده و نمی‌توانیم در امور شبستان مساجد دخالت کنیم.

وی اظهار داشت: هیئت امنای مساجد نیز تا حدودی با قوانین و دستورالعمل‌ها آشنایی دارند، اما در ایام مختلف سال جلسات و کارگاه‌های آموزشی و توجیهی برای آشنایی هرچه بیشتر آنان با دستورالعمل‌ها و قوانین برگزار می‌شود.

روحی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 11 هزار کودک و نوجوان از کلاس‌های فرهنگی و قرآنی اوقاف در سطح مساجد استان بهره‌مند هستند و بدون شک با اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر و تقویت ارتباط هیئت امنا با رسانه‌ها می‌توانیم، شاهد بازتاب هرچه بیشتر فعالیت‌ها و خدمات در مساجد به دیگر اقشار جامعه باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان تصریح کرد: مساجد سنگر فرهنگی جامعه هستند و در این برهه زمانی که دشمنان اسلام با تحمیل افکار تندورانه و تکفیری به دنبال تسلط بر افکار و عقاید مسلمانان هستند باید از جایگاه و پایگاه عظیم مساجد به بهترین نحو بهره بگیریم.

انتهای پیام/79006/س30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول