اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تقویت ورزش گروهی امر مغفول مانده در ورزش مازندران

ورزش‌های انفرادی در مازندران در حالی موفق عمل کرد که در ورزش گروهی مازندران تیم‌های مطرحی در سطح کشور ندارد و تقویت ورزش گروهی در استان خواسته جدی مردم است.

تقویت ورزش گروهی امر مغفول مانده در ورزش مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی در حالی به پایان رسید که ایران با کسب 57 مدال از رنگ‌های مختلف پس از تیم‌های چین، کره جنوبی، ژاپن و قزاقستان به رده پنجمی در تعداد مدال‌ها دست یافت.

مازندرانی‌ها با 25 ورزشکار در این دوره از رقابت‌ها شرکت کردند و موفق شدند که در رشته‌های مختلف ورزشی 15 مدال کسب کنند و حضور موثر ورزشکاران مازندران در رشته‌های تیمی و انفرادی نشان از تاثیرگذاری این استان در حوزه ورزش برای کشور دارد که نشان از فعالیت موثر مسئولان ورزشی در مازندران است.

اگر واکاوی مناسبی در حوزه ورزش مازندران و در بین مدال‌آوران آسیایی در کره جنوبی انجام شود مشخص می‌شود که بسیاری از ورزشکاران با توان شخصی و بضاعت مالی اندک ولی با غیرت و شهامت علوی پا به عرصه بین‌المللی گذاشتند و توانستند افتخاری بزرگ برای ایران و مازندران کسب کنند.

با نگاهی به لیگ‌های ورزشی در کشور نشان می‌دهد که مازندران در رشته‌های تیمی موفقیت چندانی کسب نکرد و بیشتر موفقیت ورزشکاران مازندرانی در رشته‌های انفرادی است و این موضوع بیانگر عدم توجه به ورزش گروهی در مازندران است که حبیب حسین‌زادگان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در این زمینه مسئولیت بسیار سنگینی دارد.

با وجود تعداد فوتبالیست‌های شاغل مازندران در لیگ‌های برتر و نیز حضور چندین ورزشکار برتر والیبال مازندران در تیم ملی و نیز  بسیاری از ورزشکاران گمنام سایر رشته‌های ورزشی و عدم موفقیت تیم‌های فوتبال مازندران در لیگ‌های فوتبال و نیز عدم فعالیت موثر رشته‌های تیمی در مازندران نشان از کمبود مشکلات در این زمینه در مازندران احساس می‌شود که باید مسئولان ورزش مازندران با توجه به استعدادهای مختلفی که در استان وجود دارد نسبت به تقویت بنیه ورزشی مازندران اقدام کنند.

حضور موفق ورزشکاران مازندران در مسابقات آسیایی نشان داد که استعدادهای ورزشی استان در صورت حمایت جدی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

کسب 15 مدال با 25 ورزشکار در بازی‌های آسیایی سند بسیار خوبی است که مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و نمایندگان استان و مسئولان استانداری مازندران با ارائه آن به مسئولان ملی زمینه جذب اعتبارات ملی مجزاتر از سایر استان‌ها را برای استان ورزشکارپرور مازندران کسب کنند و این درخواست‌ها باید در همین روزها که بازار تبریک و تقدیر داغ است مطرح شود تا در دوره‌های بعد شاهد حضور ورزشکاران بیشتر مازندران در مسابقات ملی و جهانی باشیم.

بسیاری از ورزشکاران مدال‌آور مازندران در کره جنوبی در هیئت‌های ورزشی تربیت شدند که در این هیئت‌ها نیز نارسایی‌های وجود دارد که در حال حاضر فرصت بسیار خوبی برای بازنگری در روند فعالیت و یا تقویت هیئت‌ها است.

حضور پرشور تماشاگران در ورزشگاه‌ها نشان از علاقمندی مردم مازندران به ورزش‌های تیمی دارد که لغو تیم‌داری کاله آمل ضربه مهلکی به هواداران این تیم مازندرانی زد و مسئولان ورزشی مازندران با وجود موفقیت در ورزش‌های انفرادی بازنگری را در ورزش گروهی در برنامه کاری قرار دهند تا علاوه بر جذب رضایت‌مندی ورزشکاران زمینه جذب هواداران تیم‌های ورزشی در ورزشگاه‌ها نیز فراهم شود.

انتهای پیام/86004/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول