اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کاترین اشتون شلیک به مناطق مسکونی شهر دونتسک را محکوم کرد

«کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا کشته شدن مأمور سازمان صلیب سرخ جهانی در شهر دونتسک اوکراین را نتیجه عدم رعایت حقوق انسانی و بین‌المللی در مورد عدم حمله به مناطق مسکونی دانست.

کاترین اشتون شلیک به مناطق مسکونی شهر دونتسک را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شلیک خمپاره و تیراندازی به سمت مناطق مسکونی در شهر دونتسک در شرق اوکراین را اقدامی غیرقابل قبول ارزیابی کرد.

اشتون در رابطه با کشته شدن یک نیروی صلیب سرخ جهانی که در تاریخ دوم اکتبر (10 مهر ماه) در جریان حمله نیروهای ارتش اوکراین به مناطق مسکونی شهر دونتسک رخ داد، گفت: «سوق ندادن مناقشه نظامی به مناطق مسکونی و احترام گذاشتن به افرادی که صرفا درصدد کمک به مردم غیرنظامی و خدمت به آنها هستند، یک وظیفه انسانی است که همه طرفین مناقشه در اوکراین باید آن را رعایت کنند. ما کاملا در جریان هستیم که در جریان حملات صورت گرفته از سوی ارتش اوکراین به مناطق مسکونی تعداد زیادی از مردم عادی ساکن این مناطق کشته و زخمی شده‌اند.»

این مقام بلندپایه اتحادیه اروپا از همه طرفین درگیر در مناقشه نظامی در اوکراین خواست تا حقوق انسانی و بین المللی را رعایت کرده و خود را موظف بدانند که از مردم غیرنظامی و همچنین کارکنان سازمان‌های بین المللی که برای خدمت به مردم به منطقه اعزام شده‌اند، دفاع نموده و همچنین امکان ارسال کمک‌های انسان دوستانه به مردم آسیب دیده را فراهم کنند.

لازم به یادآوری است که «لورن دی پاسکیر» تبعه کشور سوئیس و عضو نیروهای اعزامی سازمان صلیب سرخ جهانی برای ارائه کمک‌های انسان دوستانه به مردم مناطق شرق اوکراین، روز پنج شنبه در نتیجه اصابت خمپاره به نزدیکی دفتر کار وی در شهر دونتسک اوکراین که تحت کنترل نیروهای شبه نظامی استقلال طلب است، کشته شد.

وی که 6 هفته قبل به اوکراین اعزام شده بود، پیش از این در کشورهای پاکستان، هایئتی و مصر نیز بعنوان مامور سازمان صلیب سرخ خدمت کرده بود.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول