اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در نشستی با علاءالدین بروجردی

وزیر خارجه اکوادور خواستار تقویت روابط 2جانبه خود با ایران شد

وزیر خارجه اکوادور تمایل کشورش را نسبت به تقویت هر چه بیشتر روابط 2جانبه خود با ایران ابراز کرد.

وزیر خارجه اکوادور خواستار تقویت روابط 2جانبه خود با ایران شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «ریکاردو پاتینیو» وزیر امور خارجه اکوادور طی نشستی با «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران که در «کیتو» پایتخت اکوادور برگزار شد اعلام کرد که اکوادور سیاستش را روی توسعه و گسترش روابط 2جانبه خود با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف متمرکز ساخته است.

خبرگزاری «آندس» در این خصوص نوشت: وزیر امور خارجه اکوادور همچنین تصریح کرد نسبت به اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 (ایالات متحده آمریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) به زودی ثمر بخش باشد علاقه‌مند است.

وی در رابطه با درگیری‌های موجود در خاورمیانه خاطرنشان کرد که اکوادور با تمام قوا در برابر بحران تحمیل شده به سوریه طی بیش از 3 سال، از این کشور عربی حمایت می‌کند.

«بروجردی» نیز اذعان داشت که جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط چندجانبه با اکوادور استقبال می‌کند.

وی در ارتباط با بحران سوریه و عراق اشاره کرد که گروه تکفیری تروریستی داعش محصول ایالات متحده آمریکاست؛ و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش که رهبری آن را آمریکا بر عهده دارد یک نمایش سیاسی بیش نیست، و تلاش می‌کند تحت عنوان انتقام کشته شدن 2 تن از روزنامه نگاران آمریکایی به دست عناصر گروه تکفیری تروریستی داعش زیرساخت‌های سوریه را از بین ببرد. 

«بروجردی» اطمینان داد که ایران عزمی راسخ برای مبارزه با تروریسم دارد و استراتژی آن در این خصوص نسبت به بقیه کشورها موثرتر و کارآمدتر است. 

به گزارش فارس، «بروجردی» که در راس هیئت نمایندگی مجلس ایران قرار دارد برای برگزاری نشست با گروه دوستی پارلمانی اکوادور و ایران، کمیسیون روابط بین‌الملل مجلس و مقامات بلندپایه اکوادور به این کشور آمریکای لاتینی سفر کرده است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول