اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی‌آملی:

اطاعت از ولی خدا عبادت است/خداوند در امر هدایت انسان‌ها هیچ تفاوتی قائل نیست

مفسر قرآن کریم گفت: اطاعت از ولی خدا عبادت است البته خداوند بی‌نیاز از هر چیزی است و به عبادت انسان‌ها نیاز ندارد و این انسان‌ها هستند که به عبادت خدا نیازمند هستند.

اطاعت از ولی خدا عبادت است/خداوند در امر هدایت انسان‌ها هیچ تفاوتی قائل نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در درس تفسیر قرآن خود که در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به اینکه مشرکان برای دستیابی به منافع مالی غیر از خدا را می‌پرستند، اظهار کرد: قرآن کریم مشرکان را به دلیل دروغ‌گویی و منکر بودن حق، متهم می‌کند و عذاب الهی را به آنها نوید می‌دهد.

وی افزود: تقریب و شفاعت هر دو ممکن است، این در حالی است که در قرآن کریم به کسانی که غیر خداوند را پرستش می‌کنند و از غیر خداوند کمک می‌طلبند گفته شده است که اجازه شفاعت مومنان برای این افراد از سوی پروردگار داده نشده است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه خداوند برای راهنمایی انسان‌ها قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) را به سوی آنان فرستاد تا حق را از باطل تشخیص دهند که در این مسیر برخی راه درست و برخی راه غلط را انتخاب کردند و خداوند برای هر یک از آنها بهشت و جهنم را با توجه به مسیر انتخابی تعیین کرده است.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: خداوند فرموده است از ولی و وصی که به سویتان فرستادم پیروی کنید، زیرا این افراد را برای هدایت شما فرستادم و از همین رو اطاعت از ولی پروردگار همان اطاعت از خداوند است.

وی با اشاره به اینکه همه اتفاقاتی که در جهان هستی رخ می‌دهد به اذن پروردگار است، گفت: اتفاقاتی که در جهان هستی روی می‌دهد تنها با اذن خداوند امکان‌پذیر است.

این مفسر قرآن خاطرنشان کرد: اطاعت ولی خداوند، عبادت از خداوند است، البته این در حالی است که خداوند بی‌نیاز از هر چیزی است و نیاز به عبادت انسان‌ها ندارد، بلکه انسان‌ها نیازمند خداوند هستند و از همین رو باید اطاعت خداوند و ولی او را داشته باشند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه خداوند تمامی انسان‌ها را هدایت می‌کند، گفت: خداوند همه انسان‌ها را هدایت می‌کند و در این میان هیچ فرقی میان کافران و مومنان قرار نمی‌دهد و خود کافران به دعوت خداوند پاسخ منفی می‌دهند و در جاده گناه گام بر می‌دارند.

انتهای پیام/78019/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول