اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر:

شهرستان ابهر 424 موقوفه دارد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر گفت: شهرستان ابهر 424 موقوفه دارد.

شهرستان ابهر 424 موقوفه دارد

حجت‌الاسلام صفدر الله وردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به تاریخچه وقف در جامعه اسلامی، اظهار کرد: وقف یکی از موضوعات مورد تاکید در دین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه وقف خیر ماندگار است، اضافه کرد: وقف یکی از عواملی است که موجب ماندگاری عمل خیر انسان می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی، دخل و تصرفات بسیاری در موقوفات شده است، تصریح کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از موقوفات در کشور احیا شده است.

این مسئول با اشاره به قدمت چند صد ساله برخی از موقوفات در کشور، اظهار داشت: پایداری قانون شرعی وقف از علل ماندگاری آن است.

الله‌وردی در ادامه با تاکید بر اینکه موقوفات باید به حالت وقف باقی بماند، بیان کرد: باید موقوفاتی که از حالت وقف خارج شده نیز به سند وقفی بازگردانده شود.

وی با اشاره به اینکه وقف یک سرمایه ملی و متعلق به همگان است، تصریح کرد: باید اصل وقف احیا شود تا در طول زمان از بین نرود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به آثار و نتایج مثبت وقف در جامعه اسلامی، بیان کرد: ایجاد مساجد، پایگاه‌های دینی و تبلیغی، حوزه‌های علمیه و ... بسیاری از مراکز دینی از محل موقوفات تاسیس شده‌اند.

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این اداره در شهرستان ابهر، افزود: بهره‌وری بیشتر، توسعه موقوفات و همچنین حفظ موقوفات پیشین از جمله اقداماتی است که اداره اوقاف انجام می‌دهد.

الله‌وردی با بیان اینکه حفظ موقوفات پیشین با مدیریت درست و اصولی و همچنین احیای موقوفات صورت می‌گیرد، بیان کرد: همچنین در راستای بهره‌وری بیشتر از موقوفات نیز اقدامات متعددی در شهرستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در راستای توسعه موقوفات نیز اقدامات مختلفی از جمله توسعه امامزادگان و توسعه موقوفات به طرق مختلف انجام شده است، تصریح کرد: خوشبختانه مشارکت مردم نیز مطلوب بوده و هر سال شاهد افزایش تعداد موقوفات در شهرستان هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر با بیان اینکه در حال حاضر 424 موقوفه در شهرستان ابهر وجود دارد، بیان کرد: این تعداد شامل مساجد و موقوفات می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد موقوفات شهرستان ابهر به غیر از مساجد شهرستان 143 مورد است، اضافه کرد: اداره اوقاف ابهر به منظور اعتمادسازی و همچنین افزایش تعداد موقوفات اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه و بهره‌وری بیشتر از آنها انجام داده است.

الله‌وردی در ادامه با اشاره به توسعه فضای حرم امامزادگان، بیان کرد: در این راستا طرح مودت در شهرستان اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح مودت به منظور تقویت و افزایش مشارکت‌های مردمی در عمران بقاع متبرکه اجرایی می‌شود، افزود: بقعه محوری و سازندگی و بازسازی بقاع متبرکه از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح مودت است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ابهر با اشاره به اینکه در قالب طرح مودت مردم به صورت نقدی و غیرنقدی در بازسازی و ساخت بقاع متبرکه مشارکت می‌کنند، بیان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت خیرین و عمران و آبادی بقاع متبرکه از دیگر اهداف مهم اجرای طرح مودت است.

این مسئول در ادامه با اشاره به نحوه اجرایی شدن طرح مودت، بیان کرد: این طرح با همکاری اوقاف شهرستان، هیئت امنای امامزادگان و با مشارکت مردم اجرایی می‌شود.

الله‌وردی با اشاره به اینکه انجام امور و اقدامات لازم در ساخت بقاع متبرکه در قالب طرح مودت به صورت افتخاری انجام می‌شود، اظهار داشت: اجرای این طرح تاثیر بسزایی در جذب گردشگران مذهبی بیشتر به شهرستان دارد، از همین رو طرح مودت به صورت مستمر در بقاع امامزادگان اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح موجب شناسایی و توسعه بیشتر امامزادگان می‌شود، افزود: جذب گردشگران و ایجاد فضای مناسب برای زیارت و حضور مردم نیز از دیگر آثار و نتایج مثبت اجرای طرح مودت است.

انتهای پیام/73005/و40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول