اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

معاون وزیر نفت:

خسارت قطع گاز پتروشیمی‌ها را پرداخت می‌کنیم/ قیمت خوراک 10 ساله می‌شود

معاون وزیر نفت گفت: وزارت نفت معتقد است، فرمول قیمت گاز مصرفی واحدهای پتروشیمی برای یک مدت طولانی مثلا حداقل ١٠ سال تغییری نکند.

خسارت قطع گاز پتروشیمی‌ها را پرداخت می‌کنیم/ قیمت خوراک 10 ساله می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، منصور معظمی با اشاره به این که وزارت نفت معتقد است فرمول قیمت گاز مصرفی واحدهای پتروشیمی برای یک مدت طولانی مثلا حداقل ١٠ سال تغییری نکند، افزود: بر اساس فرمول پیشنهادی وزارت نفت، قیمت خوراک گاز مصرفی پتروشیمی ها نسبت به قیمت جهانی هر خانواده از محصولات این پتروشیمی‌ها تعیین خواهد شد.

وی افزود: این موضوع بستگی به تولید واحدهای پتروشیمی دارد که از گاز طبیعی بعنوان خوراک برای تولید اوره، آمونیاک، متانول، پروپلین، الفین و ... استفاده خواهند کرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با بیان این که  چنانچه به دلیل اجبار (قطع گاز)، تولید واحدهای پتروشیمی دچار مشکل شود، لازم است خسارتی که در این زمینه به واحدها وارد می شود، در قالب یک آیین نامه به آنها پرداخت شود، افزود:  برای توسعه صنعت پتروشیمی در نقاط کمتر توسعه یافته، ایجاد اشتغال بیشتر و یا تکمیل زنجیره، بصورت پلکانی به این واحدها  تخفیف داده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، وزیر نفت در مراسم افتتاحیه نهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست از تعیین فرمول بلندمدت برای نرخ خوراک گاز ظرف ٢٠ آینده در وزارت نفت گفت و اظهار کرد: فرمول خوراک گاز بصورتی محاسبه می شود که نرخ سود واحدهای پتروشیمی ٢٥ درصد شود.

انتهای پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول