به گزارش خبرگزاری فارس؛ به نقل از سایت شورای عالی قرآن، این نهاد قرآنی 6 جلد کتاب جدید منتشر کرد که مفاد برخی آزمونهای نظری طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم را در بردارند و به سفارش دبیرخانه طرح تولید شده است.
میرزاجانی مدیر ارتباطات شورا فقدان منابع مستقل در حوزههای تخصصی قرائت و تدریس آن را دلیل تولید این منابع اعلام کرده و افزوده است: البته مفاد کتابها صرفاً محدود به طرح ارزیابی نیست بلکه برای سایر مراکز و مؤسسات تخصصی آموزش قرآن که در حوزه تلاوت فعالیت میکنند کاربرد دارد.
میرزاجانی از احتمال واگذاری برخی از آزمونهای طرح به مؤسسات توانمند خبر داده و گفته است: این نکته در دست بررسی است که در دورههای بعدی طرح ارزیابی، در برگزاری برخی آزمونها از مؤسسات قرآنی توانمند استانها استفاده کنیم.
عناوین کتابهای منتشر شده بدین شرح است؛
کتاب «آشنایی با برنامههای آموزش عمومی قرائت قرآن کریم» تألیف؛ «محمدحسین فریدونی» و «حسین فرجی».
کتاب «روانشناسی رشد و یادگیری» تألیف «غلامعباس سرشور خراسانی».
کتاب «اولین و مهمترین گام آموزش قرآن (بررسی و تحلیل آموزش روخوانی قرآن)» تألیف؛ «غلامعباس سرشور خراسانی».
کتاب «بررسی تطبیقی روشهای آموزش تلاوت قرآن کریم» تألیف؛ «سعید رحمانی».
کتاب «راهبردهای تدریس و مدیریت کلاس درس با رویکرد قرآنی» تألیف؛ «غلامرضا چینیفروش».
کتاب «بررسی تطبیقی روشهای آموزش قرآن نونهالان» تألیف؛ «امالبنین صفری».
انتهای پیام/م.خ