اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دعوت نتانیاهو از نخست‌وزیر هند برای سفر به اراضی اشغالی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با همتای هندی خود مسئله هسته‌ای ایران و گسترش روابط دوجانبه میان دهلی‌نو و تل‌آویو را مورد بررسی قرار داد و از نخست‌وزیر هند دعوت کرد به اراضی اشغالی سفر کند.

دعوت نتانیاهو از نخست‌وزیر هند برای سفر به اراضی اشغالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «تایمز اسرائیل»، «بنیامین نتانیاهو» و «نارندرا مودی» برای بررسی تحولات هسته‌ای در ایران و گسترش روابط دو جانبه یکشنبه با یکدیگر دیدار کردند.

بر اساس بیانیه دفتر نتانیاهو، این نخستین دیدار میان نخست وزیران رژیم صهیونیستی و هند در طول بیش از یک دهه گذشته بوده است.

طبق این بیانیه، نتانیاهو مسئله خطر ایران «مجهز به سلاح‌ هسته‌ای» و همین طور تهدید تروریسم را مطرح کرد. او همچنین همکاری هند و اسرائیل در زمینه دفاع سایبری، فناوری کشاورزی و آب را مطرح کرد.

نتانیاهو پیش از این دیدار نیز با بیان اینکه «از دورنمای روابط گسترده‌تر با هند هیجان زده است»، گفته بود: «این فرصتی است برای اسرائیل و هند تا روابط خود را گسترش دهند. ما از قدیمی‌ترین ملت‌های روی زمین هستیم اما دموکراتیک نیز هستیم و به گذشته غنی خود افتخار می‌کنیم اما در عین حال مایلیم آینده را در اختیار بگیریم. معتقدم اگر با یکدیگر تلاش کنیم می‌توانیم در راستای منافع مردم خود قدم برداریم.»

بر اساس این گزارش، نتانیاهو از دیدار با نخست وزیر هند ابراز خرسندی کرد و از او برای سفر به اراضی اشغالی دعوت کرد که اولین سفر یک نخست وزیر هند به این منطقه به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول