اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

در راستای شکستن تحریم غرب

کشورهای آمریکای مرکزی و روسیه روابط خود را گسترش می‌دهند

کشورهای آمریکای مرکزی از روسیه درخواست کرده‌اند تا به عنوان ناظر برون منطقه‌ای سازمان «سیکا» فعالیت کرده و روابط تجاری با روسیه را در زمینه‌هایی مانند آموزش، بهداشت، علم، فن‌آوری، امنیت، فرهنگ، گردشگری و محیط زیست گسترش دهند.

کشورهای آمریکای مرکزی و روسیه روابط خود را گسترش می‌دهند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، امسال دومین سال متوالی است که کشورهای آمریکای مرکزی در این اقدام دیپلماتیک روسیه به منظور برگزاری جشن‌های استقلال کشورهای آمریکای مرکزی در مسکو حضور می‌یابند.

خبرگزاری «تله‌سور» در این خصوص نوشت: در طول برگزاری جشن‌های استقلال کشورهای آمریکای مرکزی در مسکو، «استواردو منسز کورونادو» سفیر گوآتمالا ضمن اشاره به دستاوردهای سازمان یکپارچه‌سازی کشورهای آمریکای مرکزی (سیکا) به بیان ارتباط این سازمان با روسیه پرداخت.

«منسز» تصریح کرد که کشورهای آمریکای مرکزی از روسیه می‌خواهند تا به عنوان ناظر برون منطقه‌ای سازمان «سیکا» فعالیت کرده و امیدوارند فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری با روسیه در زمینه‌هایی مانند آموزش، بهداشت، علم، فن‌آوری، امنیت، فرهنگ، گردشگری و محیط زیست گسترش یابد.

وی همچنین به بیان همکاری‌های روسیه با آمریکای مرکزی پرداخت و در این راستا به مرکز آموزشی که توسط روسیه در نیکاراگوئه برای تعلیم نیروهای امنیتی به راه افتاده اشاره کرد.

«استواردو منسز کورونادو» سفیر گوآتمالا اذعان کرد که اکثریت کشورهای عضو سازمان «سیکا» دارای سفارت‌خانه در مسکو هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با روسیه روابط دیپلماتیک 2 جانبه داشته باشند.

«سرگی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «میریا آگوئرو» همتای هندوراسی وی توافقنامه‌ای را در سازمان ملل متحد در نیویورک در روز جمعه به امضا رساندند.

این توافقنامه جدید که در راستای تقویت روابط دیپلماتیک بین روسیه و هندوراس صورت گرفته به شهروندان هر 2 کشور اجازه می‌دهد بدون ویزا به مدت 90 روز (قابل افزایش تا 180 روز) به این 2 کشور سفر کنند.

روسیه در حال حاضر دارای توافقنامه‌های مسافرتی مشابه با دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مانند شیلی، برزیل، آرژانتین، ونزوئلا، اکوادور، کلمبیا، گویان و پاناما می‌باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سال جاری به چندین کشور آمریکای لاتین جهت تقویت روابط دیپلماتیک با این منطقه سفر کرده است.

به گزارش فارس، سازمان «سیکا» در سال 1993 بنیان شد و یک سازمان سیاسی و اقتصادی متشکل از کشورهای آمریکای مرکزی است.

کشورهای عضو سازمان سیکا شامل بلیز، گوآتمالا، هندوراس، ال‌سالوادور، نیکاراگوئه، کاستاریکا، جمهوری دومینیکن و پاناما می‌باشند و کشورهای ناظر منطقه‌ای و برون منطقه‌ای شامل مکزیک، شیلی، برزیل، آرژانتین، اکوادور، کلمبیا، هائیتی، پرو، اروگوئه، ایالات متحده آمریکا، تایوان، اسپانیا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، فرانسه، انگلستان و واتیکان هستند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول