اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارزیابی مختلف روسیه، اتحادیه اروپا و اوکراین از توافقات گازی

در حالیکه وزیر انرژی روسیه و اتحادیه اروپا از توافق با طرف اوکراینی در مورد پرداخت 3.1 میلیارد دلار بدهی به شرکت گازپروم خبر دادند، مقامات کی‌یف معتقدند این مبلغ برای خرید گاز فصل زمستان پرداخت خواهد شد.

ارزیابی مختلف روسیه، اتحادیه اروپا و اوکراین از توافقات گازی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، روسیه و کمیسیون اروپایی از یک طرف و اوکراین از سوی دیگر به گونه متفاوتی نتیجه مذاکرات گازی روز جمعه بین مقامات مسکو و کی‌یف را ارزیابی کردند.

در حالیکه نمایندگان اروپایی و وزارت انرژی روسیه با امیدواری از پیشنهاد اوکراین در خصوص پرداخت 3.1 میلیارد دلار تا آخر سال جاری به طرف روسی خبر دادند، «یوری پرودان» وزیر سوخت و انرژی اوکراین اعلام کرد که مقامات مسکو باید 6 میلیارد دلار در ازای اضافه پرداخت قیمت گاز به طرف اوکراینی بپردازد و مبلغ 3 میلیارد دلاری که در مذاکرات از آن صحبت شده، مبلغی است که برای خرید گاز در آینده قرار است به طرف روسی پرداخت شود.

پرودان بعد از مذاکرات گفت: «ما حاضر هستیم تا این مبلغ (3.1 میلیارد دلار) را برای بهای گاز بپردازیم. ما بعنوان یک سازش پیشنهاد کرده و حاضر به پرداخت پیش بهای خرید گاز برای فصل زمستان هستیم. صحبت بر سر ارسال 5 میلیارد مترمکعب گاز به ارزش 1.9 است و در پایان ماه نیز مابقی این مبلغ پرداخت خواهد شد.»

این در حالی است که «گیونتر اتینگر» کمیسر عالی اتحادیه اروپا در امور انرژی پیش از این اعلام کرده بود که دولت اوکراین موافقت کرده تا مبلغ 2 میلیارد دلار  تا پایان ماه اکتبر به شرکت «گازپروم» روسیه بپردازد و کمیسیون اروپایی نیز به کی‌یف پیشنهاد داده که تا پایان سال جاری مبلغ 3.1 میلیارد دلار به طرف روسی پرداخت کند.

ضمن اینکه «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه نیز اعلام کرده است که اتحادیه اروپا و بانک جهانی قبول کردند که پرداخت بدهی‌های باقی مانده طرف اوکراینی در ازای ارسال گاز طبیعی به این کشور را تضمین کنند.

نوواک گفت: «ما با مقامات اروپایی مسئله تضمین پرداخت بدهی گازی اوکراین را بررسی کردیم. اعلام شده است که مبلغ 3.1 میلیارد دلار از سوی صندوق بین المللی پول به دولت اوکراین برای این منظور داده خواهد شد و اتحادیه اروپا و بانک جهانی پرداخت این مبلغ به طرف روسی را تضمین خواهند کرد.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول