اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

تصویب معاهده خلع سلاح هسته‌ای از سوی «کوبا» و «سلاک» در سازمان ملل

وزیر خارجه کوبا ضمن شرکت در مراسم گرامیداشت نخستین سالروز جهانی خلع سلاح‌های هسته‌ای در سازمان ملل از تصویب معاهده خلع سلاح هسته‌ای از سوی «کوبا» و «سلاک» خبر داد.

تصویب معاهده خلع سلاح هسته‌ای از سوی «کوبا» و «سلاک» در سازمان ملل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا در نخستین سالروز جهانی خلع سلاح‌های هسته‌ای در سازمان ملل متحد، ضمن اعلام معاهده کوبا و سلاک در راستای خلع سلاح هسته‌ای و حفظ صلح جهانی از سازمان ملل متحد خواست تا استفاده از این سلاح‌های کشنده را که یک تهدید و خطر جدی برای بشریت است به طور کامل ممنوع کند.

رودریگز بیان کرد: علی رغم اینکه طی چندین سال گذشته شمار سلاح‌های هسته‌ای در جهان کاهش یافته، بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در اوایل سال 2014 در مجموع 16 هزار کلاهک هسته‌ای وجود داشته که از این تعداد 4 هزار کلاهک عملیاتی و فعال بودند.

خبرگزاری «پرنسا‌لاتینا» در این خصوص نوشت: رودریگز ضمن شرکت در مراسم نخستین سالروز ابتکار کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در زمینه خلع سلاح هسته‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد که این مناسبت‌های بین المللی نشان می‌دهد که زمان مناسب برای برنامه‌ریزی کنوانسیون بین‌المللی به منظور خلع کامل سلاح‌های هسته‌ای با شروع مذاکرات چند جانبه از سال آینده می‌باشد.

رودریگز همچنین به بیانیه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب در زمینه خلع سلاح هسته‌ای که در طی اجلاس سازمان سلاک در 29 ژانویه ( 9 بهمن 92) در هاوانا مطرح شد اشاره کرد.

خلع سلاح هسته‌ای جهانی که یکی از قدیمی‌ترین اهداف سازمان ملل است موضوع اولین قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در سال 1946 بوده و از سال 1959 در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

نشست عالیرتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در زمینه خلع سلاح هسته‌ای در سال 2018 می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول