اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

به منظور پیروزی در انتخابات

اپوزیسیون بولیوی دست خود را به سوی آمریکا دراز کرد

اپوزیسیون بولیوی به منظور پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور از استراتژیست‌های آمریکایی کمک گرفته و در جهت دستیابی به رأی بیشتر با آنها مشورت می‌کند.

اپوزیسیون بولیوی دست خود را به سوی آمریکا دراز کرد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «گونزالو د سانچز لوزادا» رئیس جمهور سابق بولیوی و همچنین یکی از اعضای اپوزیسیون بولیوی که در حال حاضر ساکن ایالات متحده آمریکا نیز می‌باشد جهت بهره گرفتن از ایده‌های غرب برای پیروزی نامزد حزب خود در انتخابات ریاست جمهوری بولیوی طی چندین جلسه با « استن گرینبرگ» استراتژیست آمریکایی به گفت‌و‌گو پرداخته است.

خبرگزاری «ای بی آی» در این خصوص نوشت: بر اساس گزارشات انجام شده از سوی مطبوعات بولیوی «گرینبرگ» همچنین دارای ارتباطات گسترده‌ی با «ساموئل دوریا مدینا» کاندیدای حزب اتحادیه دموکراتیک در این دوره از انتخابات نیز می‌باشد.

«لوزادا» در پی تظاهرات بر پا شده در مخالفت با طرح صدور گاز این کشور به آمریکا و کشته شدن بیش از 80 کشته در طول این اعتراضات از منصب ریاست جمهوری خود  استعفا داد و سپس به آمریکا گریخت. گفتنی است که «گرینبرگ» در این دوران به عنوان مشاور سیاسی وی مشغول به فعالیت بوده است.

گرینبرگ در نقش ناظر انتخاباتی با بیل کلینتون، تونی بلر، نخست وزیر سابق بریتانیا همکاری داشته و علاوه بر مشاوره در مبارزات انتخاباتی نلسون ماندلا رهبر سابق آفریقای جنوبی نیز فعالیت داشته است.

به گزارش فارس، روز 12 اکتبر (20 مهر) روز انتخابات عمومی بولیوی می‌باشد؛ در این انتخابات مردم بولیوی رئیس جمهور جدید و معاون آن، 130 نماینده مجلس و 36 سناتور را انتخاب می‌کنند.

بر اساس قانون انتخابات بولیوی، رأی دادن یک الزام محسوب می‌شود و کسانی که از رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری خودداری کنند، 400 بولیویانو (57 دلار) جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول