اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس جمهور اروگوئه: اروپا نمی‌تواند میانجی‌گر صلح باشد

رئیس جمهور اروگوئه اعلام کرد که اروپا نمی‌تواند به عنوان یک میانجی‌گر صلح عمل کند.

رئیس جمهور اروگوئه: اروپا نمی‌تواند میانجی‌گر صلح باشد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «خوزه موخیکا» رئیس جمهور اروگوئه اعلام کرد که اروپا که در رکود اقتصادی به سر می‌برد در جایگاهی نیست که بتواند یک «واسطه صلح» باشد، در حالی که آمریکای لاتین به درجه‌ای از بزرگی رسیده که کمتر در کشورهای توسعه یافته شاهد آن هستیم.

خبرگزاری «کورئو دل اورینوکو» در این خصوص نوشت: «موخیکا» که در گذشته یک چریک بوده و 79 سال سن دارد، ماجراجویی نظامی برخی از کشورهای اتحادیه اروپا را به شدت مورد انتقاد قرار داد و همچنین نسبت به اعمال تحریم‌های اقتصادی همانند آنچه اخیراً علیه روسیه رخ داد و فقط منجر به تضعیف کشورها می‌شود ابراز تاسف کرد.

وی در صفحه اینترنتی ریاست جمهوری تصریح کرد که اروپا در جایگاهی نیست که بتواند نوعی خط مشی سیاسی داشته باشد و به وسیله آن به عنوان واسطه‌گر و سازمان‌دهنده صلح عمل کند؛ به همین علت دچار ژست‌های ماجراجویی نظامی می‌شود؛ همانند آنچه که در لیبی، افغانستان و عراق انجام داد که بعد از مدت زمان طولانی به جوامعی تبدیل شدند که نسبت به قبلشان خیلی بدتر بودند.

رئیس جمهور اروگوئه که در صحنه بین‌الملل با شیوه زندگی سخت و طبیعت خونسردش شناخته شده اذعان کرد که به نظر نمی‌رسد این قاره کهن (اروپا) نسبت به این موضوع آگاه شده باشد، بنابراین از این دور باطل خارج نمی‌شود.

«موخیکا» همچنین افزود: اروپا دچار رکود اقتصادی شده و به نظر من با آنچه به عنوان فرهنگ، تاریخ، تجربه فراوان و هسته اقتصادی از خود معرفی می‌کند هیچ ارتباطی ندارد.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد که آمریکای لاتین نیز با تلاش‌های ‌خود برای به دست آوردن صلح در درگیری‌هایی مانند کلمبیا، به عنوان مثالی از نقطه عکس اروپا می‌باشد که هیچگاه همچون عامل بازدارنده جنگ اقدام نمی‌کند.

رئیس جمهور اروگوئه همچنین ضمن اشاره به درگیری در اوکراین و تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به علت دخالت اتحادیه اروپا در این کشور، نسبت به اینکه به عنوان دولتی قانونی وارد درگیری‌های ملی و اختلافات ارضی شده و سایه تحریم‌های اقتصادی را بلندتر می‌کند، ابراز تاسف کرد.

وی گفت: به یاد می‌آوریم که تحریم‌های اقتصادی علیه «فرانکو»، «موسولینی» و «استالین» نیز وجود داشته‌اند؛ هیچ‌گاه نتیجه‌ای جز این در بر نداشته که جوامع ضعیف‌تر اوضاعشان بدتر شود؛ تا امروز تحریم کوبا را داشتیم و جای سوال دارد که تا کجا باید در دنیای مدرنی با چنین منابع عظیم پیشروی کنیم که فقط مشکلاتش چند برابر می‌شود.

به گزارش فارس،‌ سبک زندگی همراه با صرفه‌جویی «موخیکا» و اینکه او حدود 90 درصد حقوق ماهیانه‌اش (معادل 12 هزار دلار) را صرف امور خیریه می‌کند، باعث شده لقب فقیرترین رئیس جمهوری جهان به او داده شود.

«موخیکا» در یک مزرعه قدیمی متعلق به همسرش که در کنار جاده خرابه‌ای بیرون از مونته‌ویدئو (پایتخت کشور) واقع‌شده، زندگی می‌کند و تقریباً تمام دستمزدش را به دیگران می‌بخشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول