اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور استاندار گلستان:

گردشگری هیجان در گلستان مورد توجه باشد

مشاور جوان استاندار گلستان با بیان اینکه گردشگری محور توسعه انسان است بر لزوم توجه به گردشگری هیجان در استان تأکید کرد.

گردشگری هیجان در گلستان مورد توجه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی نصیبی امشب در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان در گرگان اظهار کرد: توجه به حوزه گردشگری باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، چراکه این صنعت می‎تواند جمعیت زیادی را به سمت خود جذب کند.

وی با بیان اینکه ایجاد جاذبه در گردشگری یک اولویت اساسی است، تصریح کرد: برنامه‎ای که با محوریت ورزش پاراگلایدر در شهرستان مینودشت برگزار شد 50 خانوار گردشگر در آن منطقه اقامت گزیدند.

مشاور جوان استاندار گلستان بر ضرورت توجه به اقتصاد گردشگری در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: هنر کسب درآمد از حضور گردشگران به استان گلستان باید مورد توجه قرار بگیرد.

نصیبی با بیان اینکه گردشگری روستایی جایگاه ویژه‎ای باید پیدا کند، خاطرنشان کرد: ایجاد موزه روستایی یکی از مصوبات سفر اول ریاست جمهوری در دولت قبل است که شش سال از آن گذشته و باید از مرحله مطالعات خارج و فاز عملیاتی آن اجرا شود.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه‎های صنایع دستی در استان بیان داشت: نمایشگاه دستی باید فرصتی برای ارائه آثار هنرمندان بومی باشد که متاسفانه به این موضوع کمتر پرداخته شده و مورد غفلت قرار گرفته است.

مشاور جوان استاندار گلستان با اشاره به پروژه‎های نیمه‎تمام در استان گفت: استان باید در زمینه «پردیس باقری‌ها» ورود کند، نگاه سختگیرانه در صدور مجوز باید کمتر شود.

11 موزه در دستور کار میراث فرهنگی گلستان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در این جلسه با اشاره به اهداف راهبردی سند جامع گردشگری افزود: سند چشم‎انداز توسعه، سیاست‎های کلی نظام، برنامه‎های چهارم و پنجم توسعه و سند بالادستی از اهداف راهبردی سند جامع گردشگری است.

قربان عباسی از پیش‎بینی و شناسایی یک‎هزار و 500 بنا و محوطه تاریخی در سند جامع استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون شناسایی 850 بنای تاریخی، 650  ثبت ملی و یک ثبت جهانی در گلستان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه 11 موزه در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان است، یادآور شد: راه‌اندازی موزه‎های تخصصی، سایت موزه شهر جرجان، موزه رامیان، آسایش‎شناسی، موزه سنگ و گوهر، کاخ موزه، موزه زمین‎شناسی، موزه فرش و اکوموزه در سند جامع دیده شده است.

انتهای پیام/83001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول