اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارسال کمک بشردوستانه برای ارتش اوکراین

امضای توافقنامه ایجاد تیپ نظامی مشترک اوکراین، لهستان و لیتوانی

وزرای دفاع لهستان، اوکراین و لیتوانی روز جمعه در ورشو توافقنامه مربوط به ایجاد تیپ نظامی مشترکی برای شرکت در ماموریت‌های حمایت از صلح بین المللی و تقویت همکاری‌ها در سطح منطقه امضاء کردند.

امضای توافقنامه ایجاد تیپ نظامی مشترک اوکراین، لهستان و لیتوانی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، وزرای دفاع لهستان، اوکراین و لیتوانی روز جمعه (دیروز) در ورشو (پایتخت لهستان) توافقنامه‌ای در خصوص ایجاد تیپ نظامی مشترک برای شرکت در ماموریت‌های حمایت از صلح بین‌المللی و تقویت همکاری‌ها برای تامین امنیت در منطقه امضاء کردند.

«براتیسلاو کومورفسکی» رئیس‌جمهوری لهستان که در مراسم امضای این سند حضور یافت، با یادآوری اینکه این توافقنامه سهم بسیاری در تامین امنیت منطقه خواهد داشت، افزود: «ما در چارچوب این توافقنامه کمک‌های لازم برای مدرنیزه‌سازی نیروهای مسلح اوکراین را نیز به این کشور ارسال خواهیم کرد».

وزرای دفاع سه کشور، در چارچوب این دیدار همچنین در خصوص شرایط فنی لازم برای تشکیل گروه کاری برای شکل گیری این ساختار نظامی به توافق رسیدند. 

محتمل است که این تیپ نظامی مشترک ظرف سه سال آتی، به طور کامل آماده شود.

علاوه بر این در این ملاقات طرف‌های لهستانی و لیتوانی اعلام کردند که کمک‌های انسان دوستانه‌ای برای نیروهای نظامی ارتش اوکراین که در حال اجرای عملیات نظامی در شرق این کشور هستند، ارسال خواهند کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول